به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جمع خبرنگاران گفت: هنوز فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران جا نیفتاده است و بسیاری از آنان نیز رفتار مخاطره آمیز دارند.
وی با بیان اینکه عوامل متعددی در کاهش تلفات جاده ای نقش دارد افزود: اعمال قانون و آموزش، مهمترین عامل تأثیر گذار است.
کشاورزیان با اظهار تأسف از اینکه جرائم، تأثیرگذاری خود را از دست داده اند گفت: جرائمی که در شرایط کنونی اعمال می شود مربوط به سه سال پیش است و هم اکنون این جرایم اثرگذاری خود را از دست داده است.
وی افزود: در سال 90 با اجرای جرایم حدود 14 و نیم درصد تصادفات کاهش یافت و باید با توجه به روند تورم، جرایم نیز افزایش یابد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در سه سال گذشته تورم 100 درصد افزایش یافته و جرایم نیز باید دو برابر می شد.
کشاورزیان نصب تابلوهای علائم هشدار دهنده، اصلاح شیب، اصلاح شانه خاکی، پاکسازی حریم جاده، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها را از عوامل مهم در کاهش تصادفات عنوان کرد.
وی به طرح نصب 1780 دوربین ثبت کنترل سرعت در راه های شریانی کشور اشاره کرد و افزود: عملیات مطالعاتی این طرح به پایان رسیده و در دی ماه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
کشاورزیان همچنین به برگزاری چهارمین همایش بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای در روزهای 19، 20 و 21 آبان 94 در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: امور مهندسی راه ایمن، جایگاه اقدامات ایمنی در مطالعات ترابری درون شهری و برون شهری، مدل های شناسایی و ارزیابی ایمنی وسایل نقلیه، قوانین و مقررات ایمنی در روشهای اجرایی، مدیریت هماهنگ و یکپارچه ایمنی، امداد و نجات مصدومان و فوریت های پزشکی، آموزش و رفتار عوامل انسانی، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تصادفات رانندگی و مسائل ویژه ایمنی از محورهای این همایش است.