به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام اين خبر گفت: پس از مدتها كار كارشناسي و تخصصي و بنا بر اجراي بندي از برنامه پنجم توسعه كشور و تصويب شوراي عالي هواپيمايي نرخ بليت هواپيما در ۱۷۰ مسير آزاد و ۸۷ مسير همچنان جزء مسيرهاي حمايتي قرار گرفت.
رضا جعفرزاده با بيان اينكه انگيزه اين آزادسازي بر سه محور مهم چون ارتقای ايمني، ايجاد رقابت در سرويس دهي، فراهم شدن زمينه انتخاب براي مسافران استوار است، اظهارداشت: توسعه اقتصادي كشور در گروه داشتن حمل ونقل هوايي كارآمد و به روز است و آزادسازي نرخ بليت هواپيما توان عملياتي شركتهاي هواپيمايي، سرويس دهي و نوسازي ناوگان هوايي كشور را تضمين خواهد كرد و چنين تصميمي در بيرون مرزها نيز به عنوان مقدمات رشد و توسعه اقتصادي كاربردي و موفقيت آميز بوده است.
وی همچنين مسيرهايي که آزادسازي نرخ بليت در آنها صورت گرفته را مسيرهاي منتهي به جزاير كيش و قشم، شهرهاي نفتي و مسيرهاي انفرادي و مسيرهاي جديد عنوان كرد.
جعفرزاده با اعلام اينكه دستورالعمل آزادسازي نرخ بليت هواپيما و مسيرهاي حمايتي صبح امروز به شركتهاي هواپيمايي ابلاغ شده است، گفت: اين دستورالعمل از تاريخ ابلاغ قابل اجرا است.
در این راستا، صبح امروز جلسهاي با حضور مديران عامل شركتهاي هواپيمايي در سالن كنفرانس سازمان هواپیمایی کشور تشكيل شد.
در اين جلسه ضمن استماع نقطه نظرات مديران عامل و مسئولان عالي شركتهاي هواپيمايي و دبير انجمن شركتهاي هواپيمايي، علی عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ضمن توضيح چگونگي روند آزادسازي و رعايت موارد قانوني و اجماع نظرات مسئولان ذيربط بر تلاش شركتهاي هواپيمايي در تامين ايمني و سرويس دهي مناسب به مردم و حسن اجراي دستورالعمل آزاد سازي نرخ بليت هواپيما تاكيد كرد.