گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گزارش میزان فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ نشان از تیراژ بالای خانواده پراید دارد. پراید که بیش از ۲۰ سال به شکلهای مختلف در ایران تولید میشود، چندی پیش با افزایش قیمت از سوی شرکت سایپا مواجه شد. افزایش قیمتی که دلیلی جز تقاضای بالا برای خرید پراید از سوی مردم نداشت. عضو ناظر شورای رقابت در مورد این افزایش قیمت به بیاعتنایی خودروسازان نسبت به شورای رقابت اشاره کرد.
آریو s ۳۰۰ خودروی چینی سایپا که اخیراً به عنوان تاکسی نیز در خیابانها به چشم میخورد، در طول ۴ ماه نخست سال تنها ۲۶۵ عدد فروخته است. میزان فروش این محصول در ازای تولید نه چندان بالای آن، نشان از شکست این محصول در بازار داخلی دارد.
پس از پراید تیبا در دو نوع صندوقدار و هاچ بک از محصولات پرتقاضای گروه سایپا است. در مجموع این دو خودرو بیش از ۲۵ هزار دستگاه در ۴ ماه نخست سال جاری فروش داشتهاند. تیبا موفقیت نسبی خود را در ازای قیمت رقابتی و هزینه نگهداری پایین به دست آورده است.
این آمار فروش از طرف گروه خودروسازی سایپا برای سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است.