اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، علی مهرکیش، مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی، در مراسم اختتامیه اولین دوره مدرسه کسب و کار دانشگاه فردوسی مشهد به ارائه گزارش از مدرسه کسب و کار دانشگاه فردوسی مشهد پرداخت.
وی بیان کرد: حدود دو سال پیش، شتاب دهنده کسب و کار فردوسی با عنوان آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی شروع به کار کرد و توانستیم تابستان سال گذشته ما موفق شدیم اولین دوره تابستانه مدرسه کسب و کار را برای مخاطب نوجوان برنامه ریزی کنیم.
مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ما سه دسته خدمت را برای شتاب دهنده کسب و کار پیش بینی کرده بودیم؛ خدمت اول ترویج کسب و کار، خدمت دوم تولید محتوا در موضوع کسب و کار و نهایتا توسعه کسب و کارهای خرد و نوپا.
مهرکیش افزود: مدرسه کسب و کاری که امسال بنا به اجراش بود در دو کمپ مختلف طرح ریزی شده بود، عنوان کمپ اول، خلق مدل شغلی بود و دومی خلق مدل کسب و کار بود.
وی بیان کرد: افرادی که در این دوره حضور داشتند، شاهد بودند که در کمپ خلق مدل شغلی، در هفته های اول، تمرکز ما روی بحث تدوین و ترسیم نقشه شغلی فردی هر دانشجو بود و در ادامه آن مهارت های موفق شغلی مانند مصاحبه در جلسه مصاحبه شغلی را مورد بررسی قرار دادیم.
مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی مشهد گفت: در موضوع توسعه کسب و کار، مهر ماه سال گذشته، اولین دوره شتاب دهی خودمان را اجرا کردیم. ما توانستیم هماهنگی اولین شتاب دهنده شرق کشور را با معاونت ریاست جمهوری انجام دهیم.
مهرکیش افزود: قولهایی به ما داده شده که امیدوارم اگر عملی شود، جز چند معدود شتاب دهنده دانش بنیانهای کشور خواهیم شد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم، تیم های منتخب کسب و کار فردوسی، مطالب خود را ارائه دادند.