به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور که عصر امروز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، برگزاری مسابقات و المپیادها را ابزاری برای افزایش اندیشه در دانشآموزان برشمرد و اظهار داشت: در گذشته مشاهده میشد که دانشآموزان رغبتی به فعالیتهای آزمایشگاهی و به کار بردن دانش در عمل نداشتند و با برگزاری مسابقات آزمایشگاهی علاقه دانشآموزان به این موضوع افزایش چشمگیری پیدا کرد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 5 میلیون دانشآموز در المپیادهای ورزشی درونمدرسهای شرکت کردهاند، تصریح کرد: این امر سلامت و تندرستی را برای دانشآموزان به ارمغان آورد.
فانی برگزاری المپیادها را در رده مدرسه، منطقه، استان، کشور و بینالملل را نشاندهنده فراگیر کردن موضوع علم در کشور دانست و افزود: موضوع المپیاد به عنوان روشی برای ارتقای کیفیت و افزایش کمیت دانشآموزان در رشته خاص مطرح است و به همین دلیل المپیادها را هر سال اجرا میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش سال 94 را شکوفاترین سال در دریافت مدالهای المپیاد جهانی برشمرد و در این خصوص گفت: در این سال تمام تیمهای شرکتکننده در عرصه جهانی رتبه تکرقمی و نیز یک مدال برای کشورمان به ارمغان آوردند.
فانی استراتژی دولت یازدهم در بخش آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت برشمرد و افزود: امروز باید به کیفیت آموزش و پرورش اندیشیده و اقدام شود و از لحاظ رشد کمی اقدامات خوبی انجام شده است، به طوریکه در سال گذشته 110 مدرسه با یک دانشآموز با هدف توسعه عدالت کمی ایجاد شده است.
وی به موضوع توسعه پژوهشسرای دانشآموزی اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی 96-95، 615 پژوهشسرا در 615 منطقه دایر خواهد بود و معاونت علمی رئیسجمهور 64 پژوهشسرا را به آزمایشگاه نانوتکنولوژی که تمامش ساخت ایران است، تجهیز کرده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 3 میلیون و 300 دانشآموز ابتدایی از بین 7 میلیون و 500 دانشآموز در این مقطع در جشنواره جابربن حیان شرکت کردهاند، تصریح کرد: جشنوارههای جوان و نوجوان خوارزمی و جابربن حیان گامهایی برای ارتقای کیفیت در حوزه تعلیم و تربیت است.