به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرضیه گرد در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امروزه هرکجا از معضل صحبت میشود نام آموزش و پرورش هم مطرح میشود و ساماندهی این وزارتخانه بزرگ نیازمند بهکارگیری خرد جمعی است و چه بهتر که مسئولان به شیوههای مختلف در سطح مناطق و استانها حضور یابند و پاسخگوی نیازها و مشکلات باشند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات آموزشوپرورش در شوراها مورد بررسی قرار میگیرد تا مشکلات مردم حل شود، گفت: انبوهسازی و کمبود فضای آموزشی در شوراهای آموزش و پرورش قابل بررسی است از سوی دیگر بازگشایی مدارس، آسیبهای اجتماعی، توجه به نشاط و سلامت دانشآموزان، نوآوری مدارس، جایگاه ارزشمند معلم و کتاب در شوراهای آموزشوپرورش باید با خرد جمعی به نتیجه خوبی برای هر استان برسد در حقیقت شوراها یکی از بهترین راهکارهای تفویض اختیارات بیشتر به مردم در حوزه آموزشوپرورش است.
گرد درباره اصلاح قانون شوراها گفت: در 3.5 سال اخیر این قانون مورد تجزیه و تحلیل گرفت، البته اقدام پژوهشی در حال انجام است تا به عنوان سند پشتیبان قانون مورد استفاده قرار بگیرد و نتایج آن به زودی به دولت تقدیم میشود تا پس از آن در مجلس مورد بحث قرار بگیرد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره قطع آب و برق مدارس در صورت بدهکار بودن عنوان کرد: نمیگوییم که آموزش و پرورش مجانی است و نباید این مبالغ را بپردازیم اما همراهی سایر سازمانها با آموزش و پرورش بهخصوص در زمان امتحانات نشان دهنده همدلی و درک متقابل آنهاست.
وی در رابطه با تخلفات مالی و دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی بیان کرد: ضابطه مالی مدارس هیئت امنایی از قبل تنظیم شده و اگر قرار است مبالغی دریافت شود باید با موافقت انجمن اولیاء و مربیان باشد. مدارسی داشتیم که مبالغ فوق برنامه را افزایش داده بودند اما خدمتی اضافه نکرده بودند که با آنها برخورد شد و به حالت عادی برگشتند.