به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فورد ارزیابی خود را پس از ملاقاتی که روز سه شنبه گذشته بین ترامپ و بزرگان صنعت خودروسازی برگزار شد ارایه داد.
مارک فیلدز به همراه مری بارا از جنرال موتورز و سرجیو مارچیونه از فیات کرایسلر خاطر نشان کردند که به دنبال حذف استانداردهای مصرف سوخت نیستند اما با توجه به اینکه آژانس حفاظت از محیط زیست اخیراً قوانین جدیدی را برای خودروها به ثبت رسانده، تقاضای انعطاف پذیری بیشتری را در این استانداردها دارند.
این سه مدیرعامل از رئیس جمهور آمریکا تقاضا کرده اند که مجموعه ای از قوانین متفاوت دولتی را در نظر بگیرد و اطمینان داشته باشد که میزان تقاضای مصرف کنندگان نیز مد نظر قرار داده می شود.
فیلدز اشاره کرد که در واپسین روزهای ریاست جمهوری اوباما، استانداردهای جدیدی در خصوص میزان تولید گازهای گلخانه ای و مقدار مسافت پیموده شده مورد تصویب قرار گرفت.
خودروسازان آمریکایی به این قوانین اعتراض کرده و ادعا کرده بودند که این قوانین قیمت خودروها را افزایش می دهد که می تواند مشاغل زیادی را به مخاطره بیاندازد.
فیلدز اشاره کرد که آنها امکان وضع استانداردهای ملی سوخت را به جای چندین استاندارد متفاوت که توسط دو آژانس فدرال و ایالت کالیفرنیا صادر می شوند مورد بحث قرار داده اند.
آنها همچنین معتقدند که باید بین حفاظت از محیط زیست، استطاعت مشتریان و شغل های کارخانه ای تعادلی منطقی برقرار شود.