به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه اصلاحطلب اعتماد در مطلبی نوشته است: اوایل دولت یازدهم بود که تغییر و تحولات مدیریتی به جاده مخصوص رسید. در آن زمان با تغییر مدیریت ارشد آبیپوشان فروش سایتهای خودروسازی در راس برنامههای شفافسازی و مدیریت مالی جاده مخصوصیها قرار گرفت. هر چند که در آن زمان وضعیت مالی آبیپوشان به وخیمی اوضاع مالی نارنجیپوشان نبود اما یکی از نخستین تصمیمگیریها فروش سایتهای خودرویی بود که بدون پشتوانه بازگشت سرمایه اقتصادی، تنها به مدد مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم در استانهای مختلف ایجاد شده و سرمایههای زیادی از شرکتهای خودروساز را راکد کرده بود. به این سبب زمانی که چوب فروش سایتهای خودرویی به زمین زده شد یکی از سلاطین واردات ایرانی خواهان خرید سایتی در مرکز کشور شد که سرمایهگذاری بسیار خوبی برای آن شده بود. به این جهت آبیپوشان با امضای قولنامه فروش ٦٠ میلیارد تومانی، سایت سمنانشان را به خانواده گرامیها واگذار کردند تا این خانواده که خود واردکننده اصلی خودروهای کرهای بودند با برگزاری نشست خبری اعلام کنند که کرهایها رابه قلب ایران خواهند آورد و خودروهای کرهای را از این پس در سمنان تولید میکنند.
در آن زمان دو طرف معامله راضی بودند هم آبیپوشان که توانسته بودند نخستین تصمیم مدیریت مالیشان را عملی کنند و خریداری که به پشتوانه دوستی چند ساله با کرهای تصور میکرد میتواند از واردکننده صرف به خودروسازی تبدیل شود که هماکنون نیز بازار خوبی را در اختیار دارد.
اما همه ماجرا به اینجا ختم نشد و بعد از گذشت دو سال هرچند که خریدار جدید سایت سمنان، تصور میکرد خیلی سریع جواب خواهد داد و کرهایها همانطور که دست وی را در واردات خودروهای کرهای فشرده بودند در تولید هم خواهند فشرد؛ هیچ خبری از ورود کرهای ها نشد و سرمایه چند ده میلیاردی خانواده گرامیها به جای ورود به چرخه تولید در سایت سمنان دچار خاک خوری شد.
به این سبب بود که هیاتمدیره سایت سمنان که حالا به هیاتمدیره خودروسازی فردا تغییر نام داده بودند به جاده مخصوص بازگشتند تا شاید فروشنده اصلی بعد از دو سال به کمک آنها بیاید. آبیپوشان جاده مخصوص که حالا حال و روز بهتری را نسبت به روزهای فروش سایتهای مختلفشان داشتند اینبار هم دست رد به سینه خریدار نزده و توافق کردند تا در مرحله اول با تجهیز این کارخانه به خدمات فنی و مهندسی چراغ این کارخانه را روشن کنند و در مرحله دوم این کارخانه برای ایرانخودروییها ٦ هزار سمند تولید کند تا شاید از این پس چراغ خط تولید این خودروسازی خاموش نشود.
سایت سمنان که هماکنون ١١٠میلیارد تومان سرمایهگذاری را درخود میبیند، از سوی مسوولان استانی به عنوان سومین خودروساز بزرگ لقب گرفته و به جوانان این استان نوید دادهاند که مشکل اشتغال این شهر با رونق این سایت حل خواهد شد.