از سوی سازمان حج و زیارت شماره تلفنهای پاسخگویی به سوالات زائران در خصوص سامانه سماح اعلام شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شماره تلفنهای پاسخگویی به سوالات زائران در خصوص سامانه سماح اعلام شد.
سازمان حج و زیارت با انتشار شماره تلفن دفاتر این سازمان در استانها میکوشد به سوالات و ابهامات زائران در خصوص سامانه سماح پاسخ دهد.
زائران میتوانند سوالات خود را از اینجا دریافت کنند.
ثبت نام از زائرین اربعین از ساعت 10:00 روز اول شهریور برابر یکم ذی الحجه سال ۱۴۳۸ همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شد.
کلیه متقاضیان زیارت اربعین میتوانند با مراجعه مستقیم به سامانه مذکور و یا از طریق هر یک از دفاتر زیارتی و کارگزاری سازمان حج و زیارت نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.
بیمه زائرین اربعین اجباری است و هزینه دریافتی از زائرین بابت بیمه و ویزا حدود ۱۹۲ هزار تومان است که تماما به صورت ریالی است.
صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور تا اوایل مهرماه در ۴ کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز انجام گرفته و از اوایل مهرماه به بعد به منظور تسهیل و تسریع در صدور ویزای زائران، ۱۲ دفتر کنسولگری موقت در سراسر کشور فعال شد.
ثبتنام در سامانه سماح تا نزدیک اربعین ادامه خواهد داشت و این کار تا زمانی که سازمان حج و زیارت تشخیص دهد که برای دریافت ویزای اربعین وقت است، ادامه خواهد داشت.
مرزهای خروجی زائرین اربعین توسط وزارت کشور مشخص میشود که زائرین برخی استانها از تمامی مرزهای خروجی امکان استفاده دارند و برخی استانها از یک یا ۲ مرز. ضمن اینکه هر زائر اربعین از هر جایی که ویزای خود را دریافت میکند، تابع تقسیمبندیهای جغرافیایی انجام شده برای خروج از مرز توسط وزارت کشور خواهد بود.