در ادامه میتوانید مقایسه میزان تخریب واحدهای مسکن مهر و دیگر منازل مردم را در اثر زلزله بیسابقه تماشا کنید.
به گزارش خبرگزاری دانشجو از شب گذشته برخی رسانههای معلومالحال با انتشار تصاویری مخدوش مدعی ویرانی تمام عیار واحدهای مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب در اثر زلزله اخیر بودند.
این ادعا وقتی جالبتر شد که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم آنرا تأیید و اعلام کرد: «اغلب خرابیهای صورتگرفته متعلق به ساختمانهای مسکن مهر بوده است.»
آنچه در تصاویری که به دست خبرگزاری دانشجو رسیده، قابل اثبات است عدم ریزش یا به اصطلاح Fail شدن ستونهای ساختمانهای مسکن مهر است. گفتنی است بر اساس دانش مهندسی عمران طراحی ساختمانها به ترتیبی صورت میپذیرد که در هنگام زلزله تخریب کامل اتفاق نیافتد.
عکاس خبرگزاری دانشجو ضمن حضور در منطقه و تصویربرداری از ساختمانهای آسیبدیده به ارزیابی مدعای آقای معاون اول پرداخته است. در ادامه میتوانید مقایسه میزان تخریب واحدهای مسکن مهر و دیگر منازل مردم را در اثر زلزله بیسابقه تماشا کنید. قضاوت بهعهده مخاطبین ارجمند است:
درسته که ساختمون هایی که تو عکس نشون دادید قدیمی هست و شاید مقایسه اش با مسکن مهر درست نباشه ولی سوال ما از دولتی ها و آخوندی اینه،،، شما که جلوی پیشرفت مسکن مهر رو گرفتید و گفتید طرح مزخرفی هست،،، چرا لااقل کاری برای بافت فرسوده شهرها نکردید که با یه زلزله به این وضع در نیاد؟!!!
جوادی
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
علت ریختن دیوارهای نمای مسکن مهر نداشتن نبشی است که اگر درست نبشی کشی میشد ونبشیها با هم کلاف میشدند واین کلاف با اسکلت ساختمان یامیلگردهای ستونهای بتنی جوش میخورداصلا ریزشی نداشتیم واین همه خرابی
مسکن مهر جدیدتر ساخته شده، به روزتره!!!!! پس چرا تخریبی داشته؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
قسمت هایی که ریخته شده مربوط به نازک کاری ها است که در دولت روحانی و وزارت آخوندی انجام شده. باید از اونها پرسید. اونی که سالم مونده استخون بندی کلی ساختمونه که قاعدتا مال خیلی پیشه و قبل از اومدن روحانی. چون تو دوره ی اینا پیشرفتش کم بوده.
خجالت بکشید کی میخواین دیگه دست از حمایت از احمدی نژاد بردارین
سجاد
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
خیلی ها با همین مسکن مهر از فشار اجاره های سنگین راحت شدن شاید اشکالاتی داشته باشه ولی باید حق رو بگیم
معلم
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
احمدی نژاد هرچه بود مسکن مهرش ملت رو خانه دار کرد. اگه این دولت حتی یک واحد ساخته بسم الله رو کنید
ناشناس
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
وقتی اسکلت بندی ساختمون که زمان احمدی نژاد ساخته شده سالمه خب حمایت هم داره. نازک کاری ها که زمان آخوندی و روحانی انجام شده ریخته. حق رو نگیم چون شما از قیافه اش خوشت نمیاد؟
الان وقت این نیست تقصیر رو گردن دیگران بندازید....الان زمان بازی های سیاسی کثیف نیست......الان باید به مردم کمک کنین بعد از اون دوباره به جون هم بیفتیدو همو نابود کنید...تا مردم نفس راحت بکشن
خدا احمدی نژاد را خیر دهد.اینها اگر جان داده اند,کسی بود که قبل از مرگشان بفکرش بوده اند.نساختن شماهارو کجای دستاوردتان بگذاریم.دکتر احمدی نژاد دوستت دارم.
عذر میخوام که رک میگم ولی بعید میدونم شما کارشناس این رشته باشین با لاقل تجربه کافی داشته باشین . نظرتون بسیار ناپخته و بچگانست . اسکلت بتنی و فلزی هردو جزو بهترین سازه های روز دنبا هستند و اسکلت فلزی با پوشش نعایق نسوز در دنیا تا 24 ساعت در برابر آتش مقاومت داره در حالی که بهترین برج های دبی هم اسکلت بتنی هستند پس کلا حرفتون معنا دار نیست . مشکل نحوه اجراست نه خوده سازه
با تمام احترام خدمت دوستان .
1-این عکس ها یکی مربوط به ساختمان دارای اسکلت (یتنی یا فلزی) است عکس پایین هم ساختمان بنایی است .
سقف خونه تخریب شده رو با دقت نگاه کنید .
2- دیگه حداقل چیزی که یه مسکن مهر باید داشته باشه با تمام ضعف ها همین اسکلت است
3-مسکن مهر توسط یه مجری با یه نوع مصالح ساخته نشده مثلا توی شهر ما (لار) هم پیمانکاران مختلف با کیفیت های مختلف ساختن حتی هزینه های تمام شده هم با هم فرق دارهه.
4-اولین ضعف مسکن مهر اینه که تواکثر شهرها در محدوده شهری ساخته نشده یعنی عملا جز خدمات شهری محسوب نمی شه خوب مشکلات از اینجا شروع شد که کی میخواد آشغال ها رو جمع کنه؟ کی می خواد حمل ونقل انجام بده/کی میخواد آب و برق و تلفن و..... به اینجا برسونه؟
5-دومین ضعف اینه که وقتی زمین خارج از محدوده شهر که متری 10000 توامن بود رو رسوندن به این قیمت حالا کسایی که تو شهر زمین دارن دیگه متری 100000 هزار نمی فروشن متناسب با اون متری مثلا 500000 یا 700000 و ...
6-اصلا یه مثال که برای خودم صدق میکنه بنده تو میخواستم هیه خونه بخرم قیمتآپارتماناون موقع 55000000 تومان بود و خونه 480متری 20 سال ساخت 95000000 حالا تو ظف یه سال همون اپارتمان شد 100000000 و همونخونه شد 180000000 حالا دیدید چی شد پس دست نه به آپارتمان رسید نه خونه و باید چند سال منتظر میشدم تا مسکن مهر اماده بشه با اون اشکالات خدماتی بعد هم که تحریم ها از راه رسید .
همین امروز اون خونه شده 550000000 تومان
خوب اونی که ریاضی بلده بگه به سود اقشار کم درآمد شد ؟
الان ساکنین مسکن مهر که بخوان سرویس برای بچشون بگیرین هزینه نزدیک به دو برابر پرداخت میکنن .
عربی
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
برعکس مسکن مهر ما( خراسان جنوبی- قاین) در بهترین نقطه در بافت شهری ساخته شده. خدا اموات باعث و بانیشو بیامرزه که مردم رو خونه دار کرد- هرچند ایراداتی داره.
ناشناس
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
مورد پنج و شش شما اثبات می کنه حرف های اخیر احمدی نزاد رو در خصوص قیمت های زمین های اطراف مسکن مهر. خب بدیها وقتی جایی آباد بشه قیمت زمین هاش می ره بالا. دولت هم زمین هایی که در تصرف خودش بودند و با مسکن مهر رشد کرده بودند رو فروخت و به جای اینکه پولش رو صرف خدمات شهری ای که شما می گین بکنه، گذاشت تو جیبش. به ویدئوی احمدی نزاد مراجعه کنید. اگر جه شما مخالف احمدی نزاد هستید ولی با اطلاعاتی که دادین حرف های اونو اثبات کردین. بهتره دست از حب و بغض برداریم و منطقی به مسائل نگاه کنیم. با این اطلاعاتی که شما دادین احمدی نزاد اثبات شد نه رد. در ضمن اسکلت های ساختمان مسکن مهر که زمان اون ساخته شده ثابت موندن و نازک کاری های زمان روحانی فرو ریخته اند. این رو هم در تحلیل تون لحاظ کنید.
خاک تو سرتون با این مقایستون .. حتما لیسانس هم دارید ..ما را خر حساب کردید ..احمق مسکن مهر و با جند ساختمان قدیمی مستحلک مقایسه کردی ؟..بنده در تصویری دیدم مسکن مهر با فاصله چند ده متری با ساختمانهای شخصی ساز ..مسکن مهر ویران در هم پاشیده و مسکن شخصی ساز بی عیب و نقص
اولا زلزلزله 7ریشتر بیشتر بود ،،از سونامی ژاپن وزلزله بم قوی تر،،دوما اسکلت ها سالم مونده فقط نما ها ریخته که برخی از اونها در؟ایندولت تمام شده ،،سوما خیلی دولتهارو مقصرندونید مقصراصلا نظام مهندسی ومهندسای بی مسئولیتش هست ،،به این،نکته هم توجه کنید اگه همین مسکنها هم نبود الان آمار تلفات بیشتر از زلزله بم بود ،،قدرشناس زحمات دولت قبل باشید ومنتقد مهندسای بی مسئولیتی باشید که کار خود را درست انجام ندادن
مجتبي
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
با سلام.كامنتت بسيار عالي بود.ريشه يابي كردي موضوع رو اون هم خيلي دقيق.دولت هزينه كرده ولي مهندسي كه اين رو تاييد كرده كجا خواب بوده؟
به نظر من بايستي در اين جور موارد مهندسين ناظر براي پاسخگويي در محكمه حاضر شده و توجيه كنن كه چرا ديوارهاي بيروني فروريخته و ديوارهاي مياني اكثرا سالم موندن؟
اون عکس با مصالح بنایی که گذاشتین که کاملا یک ساختمان معلوم الحاله و هیچ سازه مقاومی در برابر باد و زلزله نداره و کلا قابل قیاس با ساختمانهای اسکلت بتنی مسکن مهر نیست . نکته اینجاست که اگر چه برخی از اسکلت سازه ها در مسکن مهر سالم بجا مونده منتهی مهار دیوار چینی خارجی و داخلی به اسکلت به حدی ناشیانه و سمبل کاری شدست که با یک زلزله دیواره های جانبی و احتمالا داخلی مثل یک پنیر قاچ خورده کنده شده و به پایین یا به داخل ساختمان و روی سر ساکنین یا رهگذران آوار میشود و هیچ آیین نامه ای در هیچ جای دنیا اینگونه تخریب ساختمان را تایید نمیکند عزیز دل برادر . بحث fail شدن ستونها و تخریب کامل هم کلا به چیز دیگست شما برو ترم یکتو پاس کن بعد بیا نظر مهندسی بنویس عزیز . کلا بدبختیه مملکت ما افراد نادانه پر ادعایی مثل شماست که همه جا کارشناسانه مثل نخود آش میپرن وسط و شروع میکنن به نظر دادن . با اینحال ممنون که زورتو زدی یه چیزایی بگی ولی خب نشد دیگه :-)
ای داد بیداد تا وقتی تفکراتمون اینگونه باشه حکومت ،خبرگذاری ،همه بهمون رک رک دروغ میگن حتی عکس میذارند که بالای 60 درصد دیوارهای ساختمون ریخته اون وقت میخواند یه جوری القا کنند که خوب بوده با یه مقایسه بی جا _ آقا ساختمون نوسازتونا با ساختمونای روز دنیا مقایسه کنید توجه کنید این دیوارایی که ریخته از کاه نبوده یه آجرش برای کشتن یه انسان کافیه
( به شیخ بهایی گفتند چه کنیم سخت میگذرد گفت خدا را شکر کنید که میگذرد نمیماند) این شیخ ها و همه کسانی که به آنها متصلند همیشه مسائل را اینگونه حل میکنند تا اندیشیمان بیدار نشود همین است
ناشناس
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
از حالا تا پنجاه سال آینده وقت داری به نصف اطلاعات شیخ بهایی تو امور مهندسی برسی. از حالا تا شصت سال آینده وقت داری رنگ کاشی های مسجد امام اصفهان رو بسازی که بعد از چهار صد سال افتاب دیدن تغییر رنگ نداشته باشند. بعد مسخره کنی این فخر ایرانی ها رو.
لطفا مسئله را سیاسی نکنید. اونهاییکه در کار ساختمان هستند میدونند که مسکن مهر خیانتی بود در حق مردمی که دلخوش بودند صاحب خانه می شوند.اما...
ازطرفی مقایسه مسکن مهرهای ساخته شده جدید با خانه های قدیمی که بدون اصول مهندسی ساخته شده اند کار بیهوده و عبثی است. این ساختمانهای مهر باید جان مردم را حفظ میکردند ...
ن
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
من از نزدیک ساخت مسکن مهر رو دیدم، یکی از پیمانکاراش رفیق 20 سا له ام بوده، پایه های ساختمان رو داده بود چند تا افغانستانی بکنند اون بندگان خدا طبق تصورات خودشون کنده بودند و ناظر هم خواب بود این رفیقمون هم روزی که می خواستند بتن بریزند متوجه شده بود که کار ایراد داره ولی گفتش بتن رو ریختند می گفت نقسش خیلی مهم نبوده ولی بعدا که دقت کردم متوجه شدم ایرادش اساسی بوده. اصطلاحات عمران رو نمی دونم ولی موضوع این طوری بود که اون چاهک هایی که واسه پایه زدند روانتهاش رو باید کمی می کندند و تنل می زدند به سمت داخل ساختمان (شبیه ال انگلیسی ) ولی اونا نکنده بودند.
خب این جور ایرادها مربوط به اصل طرح مسکن مهر که نمی شه فکر کنم به خیانت سازنده ها و ناظرین برمی گرده که متاسفانه با وجود اینکه این رفیقمون مهندس و درس خونده بود اما اخلاق و وجدان کاری نداشت
ناشناس
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
حفظ کردند.
مسکن مهر کمترین خسارت جانی رو داشته. دو نفر کشته شده اند به بیان مسئول کرمانشاهی در همین دولت. البته یک نفر هم زیاده ولی داریم در عالم واقع و زلزله ی نزدیک به هشت ریشتری حرف می زنیم. چند صد نفر کشته شده اند متاسفانه. اگر همه ی شهر مسکن مهر می بود این تعداد خیلی خیلی کم می شد.
الان حتما اقای جهانگیری ودولت روحانی بهترشو برای مردم میسازند!اخه ادمهایی که جدیدا برای امام حسین سینه زدید!!!الان موقع تسویه حساب سیاسیه؟مثل مردم عراق از جان ومال باید مایه گذاشت تااین بنده های خدا رنجشان کم بشه حرف زیادی بسه!
مامیخواهیم با صدا وسیما همه مشکلات حل بشه و همه عیبها پوشانیده بشه مثلا زمان احمدی نژاد با ان تورم سر سام اور گفت تورم ما ۶درصده که دو در صد جهانیه ما فقط ۴در صد تورم داریم فیلم تو ارشیو هست
دعوای کیهان با دولت، همه برنامه ی از پیش تعیین شده بود.
دعوا هم دعوای زرگریه.
وگرنه کرگردن هم اگه بود، بعد از این همه نقدی که از رهبر تا همین کیهان به دزدی ها و کم کاری ها شده بود، آب شده بود رفته بود تو زمین.
ولی ما که میدونیم اساسا بنا نیست این نقدها جدی گرفته بشه. این رو خودِ نقاد (کیهان) هم میدونه. ولی وظیفه ایه که رو دوشش هست. باید انجام بده دیگه. وگرنه که همه میدونیم اگر واقعا اراده ای برای جلوگیری از این دزدها و کم کاری ها وجود داشته باشه، کارِ یه روزه. چطور تو یه روز آمریکا عراق رو اشغال کرد. و
آره دیگه، خوبه. زلزله اومده کلی از مردم فوت کردن، اونوقت خبر اول فارس، توقیف کیهانه. سرِ چی؟ دعوای زرگری کیهان و دولت اشرافی.
مگه این کل کل های فرسایشی، هدفش ساکت کردنِ مردم و جلوگیری از اعتراض شون نیست؟ ما مردم ساکتیم. خیالتون راحت. نه اعصاب داریم اعتراض کنیم نه حوصله. کیهان رو توقیف کردید که بگید عاقبتِ معترض همینه. باشه، ما فهمیدیم که نباید اعتراض کنیم. کیهان رو توقیف کردید که بگید یکی (کیهان) جای شما هست که به دولتها داره اعتراض میکنه، ولی میبینید که دولتها گوش شون بدهکار نیست. باشه ما باور میکنیم. ولی انصافا برسید به فریاد زلزله زده ها.
«فارس نیوز عزیز، حالا کارنداریم داری درعین اینکه تلاش سپاه رو تکریم میکنی به دولت روحانی انتقاد وارد میکنی. اما گذشته از سپاه، این اوضاع، این عدم آمادگی، این شرایط، تثبیت شده درچندین ساله. تثبیت شده در دو دولت مطبوع شما
ناشناس
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
سند و استدلال برای ثابت شدن در دو دولت مطبوع آنها. با حرف و شعار که نمی شه حرفی رو به اثبات رسوند. خب منم می گم این تثبیت مال زمان هاشمیه که جهت داد به حرکت کشور و گفت اگر یه مدیری دزدی کرد عیبی نداره. سخت نگیرید!
خبرگزاری محترم! منم اینایی که فله ای مسکن مهر رو زیر سوال میبرن رو میشناسم. اینا همونایی هستن که میلیارد میلیارد میبرن (یا آرزو دارن بتونن میلیاردی ببرن) و چشم ندارن ببینن ملت یه خونه داشته باشه. واسه همین مسکن مهر رو مزخرف می دونن. اینا درست. ولی من مثل شما فله ای از مسکن مهر دفاع نمیکنم. مسکن مهر خوب بود، چون بیشتر مردم می تونستن خونه دار بشن. ولی ایراداتی هم داست. همین بی کیفیت بودنش. مگر میشه تمام دیوارهای خونه بریزه؟ اونم خونه ی جدیدالاحداث؟! این برمیگرده به کلاه گذاشتنِ دست اندرکارانِ مسکن مهر سر مردم. دولت دهم وظیفه داشت به مسئولین تذکر جدی بده که کیفیت رو رعایت کنید و مصالح خوب بکار ببرید. چون از ابتدای شروع این طرح، همه شنیدیم که خونه ها رو دارن بی کیفیت میسازن. چطور رئیس دولت این موضوع رو نشنید؟ و اگر شنید چرا همون اول کار به دست اندرکاران هشدار نداد که کم کاری نکنید و باکیفیت بسازید؟ پس بدونید اینا همشون به یه نوعی دارن کم کاری میکنن. این دولت هم که دیگه نوبره. همین مسکنِ بی کیفیت رو هم چشم نداره بده به مردم. میگه مزخرفه. آره مزخرفه. ولی خب تو بهترش رو بساز. طوری که سر مردم آوار نشه.
یعنی این آقا برای تلافی اخوی مختلسش حاضره با جنازه های اهالی سر پل ذهاب عکس سلفی بگیره و بگه تقصیر دولت قبل قبل بوده ، حالا اینها کی میخواهند از آن دولت قبل قبل دست بردارند الله یعلم
یعنی چی؟ یعنی ایران با این همه ثروت یه وعده غذا، یه سرپناه نداره این بندگان خدا تو سرما سرگردون نباشن؟ واااای ... دیگه دارن شورش رو در میارن. فکر میکنید اگر هر کدوم از اینا هم دارای فیش نجومی بودن، الان تو سرما آواره بودن؟ نههههههههه نبودن. واقعا سهم این مردم از اینهمه ثروت ملی، یه وعده غذا نیست که تو این بحران بهشون بدن؟ هروقت تو کشورهای دیگه اتفاقی رخ میده، ما بهشون کلی وسیله می رسونیم. اونوقت همین مردم از اون وسایل بی بهرن؟ کاش اونا رو میذاشتین واسه یه همچین روزی که فرماندار نیاد بگه نداریم. بعضی از روزنامه های زنجیره ای هم که دارن بکلی مسکن مهر رو میبرن زیر سوال. مسکن مهر برای بیشتر مردم چیز خوبی بود، منتها بحث سر اینه که چرا ایـــــــنقدر بی کیفیت ساخته شد؟ سوال اصلی همینه. وگرنه این جریانِ معلوم الحال معلومه چرا مسکن مهر رو داره فله ای میبره زیر سوال. چون چشم نداره مردم یه خونه هم داشته باشن.
بعضی از شما، چرا متوجه نیستید؟ مسکن مهر برای قشر کم درآمد گزینه ی خوبی بود. ولی سوال اصلی اینه چرااااا اینقدر بی کیفیت ساخته شد؟ اونایی که کلا مسکن مهر رو میبرن زیر سوال، معلومه چه اهدافی دارن. اونا چشم ندارن مردم یه خونه داشته باشن. فقط میخوان خودشون میلیاردی ببردن... من هم به مسکن مهر انتقاد دارم. ولی به کیفیتش. به نوع ساخت و سازش. نه کل پروژه. پروژه اش که به نفع مردم کم درآمد بود. ولی سوال اینه چرا اینقدر بی کفیت ساخته شد؟
«نجمالدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا توضیحاتی را در خصوص صحبتهای تقطیع شده کارشناس این برنامه در فضای مجازی ارائه کرد.»
البته که منم قبول ندارم این حرفو که مردم خود وارد صحنه شوند و منتظر دستگاه های دولتی نمانند. دستگاه های دولتی وظیفه دارن به مردم خدمت ارائه بدن.
اما! اون تعداد بازیگر خواهشا به عقده هاشون پایان بدن. ما شماها رو خوب می شناسیم. شما نه از سر دلسوزی، که از سر عقده و کینه این واکنشهای به ظاهر انسان دوستانه رو نشون میدید. که اگر دلسوز بودید، اون موقع که کاندیدای مطبوع شما مدام به مردم توهین میکرد، لالمونی نمیگرفتید و یه چیزی می گفتید. پس شماها نون به نرخ روز خورید. فقط به منافع خودتون فکر میکنید. اگر بدتر از برخی از فرصت طلب هایی که فقط بدنبال منافع خودشون هستن نباشید، بهتر هم نیستید. شما بازیگرا دیگه حناتون رنگ نداره. منتها هنوز هستن یه سری ساده که با ناآگاهی هنوز ساده لوحانه حرفای شما رو باور میکنن. و نمیدونن که پولش رو شماها دارید میبرید (عین همون فرصت طلبها) ولی مردم دارن حنجره شون رو داغون میکنن. برای کی؟ برای همچون شمائی. اینو گفتم که بدونید شماها فقط یه مشت فرصت طلبید که هر موقعیتی برای کسب شهرت و ثروت استفاده می کنید.
اصلا هرچی تلفات مسکن مهر تقصیر دولت قبل!!!!!!!!
آیا دولت جدید حاضر است دیه مردمی که در بافت فرسوده دچار خسارت شده اند را بپردازد این بدبختا که دیگه از بی خانمی و بی کفایتی دولت شما در بافت فرسوده اند.
آره منم از مسکن مهر دفاع نمیکنم. ولی مثل بعضیا، مسکن مهر رو فله ای زیر سوال نمیبرم. مسکن مهر برای اقشار کم درآمد خوب بود. ولی سوال اصلی اینه که چرا اینقدر بی کیفیت ساخته شد؟ این انتقاد یه انتقاد صادقانه ست. نه اینکه معاون اول که از فقرا بیخبره، بیاد بگه مسکن مهر کلا مزخرف بود. اگر راست میگی تو بهترش رو بساز. دولت دهم استارتِ ساخت مسکن عمومی رو خوب زد. ولی بی کیفیت کار کرد. اما شما و هم طیفی هات کلا میگید اصلا نباید میساختن! خب مردم این وسط چی کار کنن؟ مسکن مهر نباشه خونه ندارن، مسکن مهر باشه با یه زلزله آوار میشه سرشون. همه تون دارید فقط به مردم سخت میگیرها، دقت کردید؟! ... خواهشا تمومش کنید. طیفِ شما با بهانه ی نبود بودجه، کلا صورت مسئله رو پاک میکنه و ..دست روی دست میذارید و با بهانه ی نبود بودجه همین مسکن مهرِ نصفه نیمه ای که دولت دهم ساخت رو هم دریغ میکنید. من از کیفیت مسکن مهر دفاع نمیکنم. چرا که درسته اسکلت پابرجا مونده، ولی یه ساختمونِ جدیدالاحداث نباید اینطوری دیوارهاش فرو بریزه. یکی میگه اگر همین مسکن مهر نبود الان خیلی ها تو خونه های خیلی قدیمی زیر آوار فوت میشدن. این درست، ولی آیا این توجیهی میشه برای کیفیتِ بدِ مسکن مهر؟ منصف باشید. نه فله ای مسکن مهر رو ببرید زیر سوال، و نه با توجیهِ اینکه ساختمونهای قدیمی بدتر بودن، از کیفیتش دفاع کنید. کلا خیلی وضعیت ناراحت کننده ایه. نه میشه از مسکن مهر دفاع کرد، چون مردمِ بیچاره هنوز ده سال نیست خونه خریدن و اینطوری سرشون آوار شد. و نه میشه گفت کلا نباید میساختن، چون اینطوری خیلی ها بدون خانه می موندن. اصن یه وضعیه. ..
خب مشخص شد 250نفر ساکن مسکن مهر فوت شدند لطفا هرچه زودتر تیتر بزنید که مسکن مهر در دولت روحانی ساخته شد
یک لحظه ببخشید میگن مسکن مهر فقط دو نفر فوتی داشته دوباره تیتر بزنید مسکن مهرو احمدی نژاد ساخته
چی؟اون سکه ها و پاداش نجومی زمان احمدی نژاد؟نه بابا اینا سواستفاده سیاسیه
و اسکلت بتونی فقط در برابر آتش سوزی و حرارت مقاوت بیشتری دارد
به عنوان مثال حادثه ساختمان پلاسکو دید که اسکلت فلزی در برابر حرارت دوام چندانی نداشت و ذوب شد و آن فاجعه و....
و در بالا عکس مسکن مهر با اسکلت فلزی که تخذیب کمتری دارد در برابر سایر خانه ها که اون ها هم بتونی هستند
1-این عکس ها یکی مربوط به ساختمان دارای اسکلت (یتنی یا فلزی) است عکس پایین هم ساختمان بنایی است .
سقف خونه تخریب شده رو با دقت نگاه کنید .
2- دیگه حداقل چیزی که یه مسکن مهر باید داشته باشه با تمام ضعف ها همین اسکلت است
3-مسکن مهر توسط یه مجری با یه نوع مصالح ساخته نشده مثلا توی شهر ما (لار) هم پیمانکاران مختلف با کیفیت های مختلف ساختن حتی هزینه های تمام شده هم با هم فرق دارهه.
4-اولین ضعف مسکن مهر اینه که تواکثر شهرها در محدوده شهری ساخته نشده یعنی عملا جز خدمات شهری محسوب نمی شه خوب مشکلات از اینجا شروع شد که کی میخواد آشغال ها رو جمع کنه؟ کی می خواد حمل ونقل انجام بده/کی میخواد آب و برق و تلفن و..... به اینجا برسونه؟
5-دومین ضعف اینه که وقتی زمین خارج از محدوده شهر که متری 10000 توامن بود رو رسوندن به این قیمت حالا کسایی که تو شهر زمین دارن دیگه متری 100000 هزار نمی فروشن متناسب با اون متری مثلا 500000 یا 700000 و ...
6-اصلا یه مثال که برای خودم صدق میکنه بنده تو میخواستم هیه خونه بخرم قیمتآپارتماناون موقع 55000000 تومان بود و خونه 480متری 20 سال ساخت 95000000 حالا تو ظف یه سال همون اپارتمان شد 100000000 و همونخونه شد 180000000 حالا دیدید چی شد پس دست نه به آپارتمان رسید نه خونه و باید چند سال منتظر میشدم تا مسکن مهر اماده بشه با اون اشکالات خدماتی بعد هم که تحریم ها از راه رسید .
همین امروز اون خونه شده 550000000 تومان
خوب اونی که ریاضی بلده بگه به سود اقشار کم درآمد شد ؟
الان ساکنین مسکن مهر که بخوان سرویس برای بچشون بگیرین هزینه نزدیک به دو برابر پرداخت میکنن .
امیدوارم خدا صبر بده به خانواده های بازمانده
******
به نظر من بايستي در اين جور موارد مهندسين ناظر براي پاسخگويي در محكمه حاضر شده و توجيه كنن كه چرا ديوارهاي بيروني فروريخته و ديوارهاي مياني اكثرا سالم موندن؟
گند زدن به این کشور با مسکن مهر و غیره که دیگران بهتر میدونن
( به شیخ بهایی گفتند چه کنیم سخت میگذرد گفت خدا را شکر کنید که میگذرد نمیماند) این شیخ ها و همه کسانی که به آنها متصلند همیشه مسائل را اینگونه حل میکنند تا اندیشیمان بیدار نشود همین است
ازطرفی مقایسه مسکن مهرهای ساخته شده جدید با خانه های قدیمی که بدون اصول مهندسی ساخته شده اند کار بیهوده و عبثی است. این ساختمانهای مهر باید جان مردم را حفظ میکردند ...
خب این جور ایرادها مربوط به اصل طرح مسکن مهر که نمی شه فکر کنم به خیانت سازنده ها و ناظرین برمی گرده که متاسفانه با وجود اینکه این رفیقمون مهندس و درس خونده بود اما اخلاق و وجدان کاری نداشت
مسکن مهر کمترین خسارت جانی رو داشته. دو نفر کشته شده اند به بیان مسئول کرمانشاهی در همین دولت. البته یک نفر هم زیاده ولی داریم در عالم واقع و زلزله ی نزدیک به هشت ریشتری حرف می زنیم. چند صد نفر کشته شده اند متاسفانه. اگر همه ی شهر مسکن مهر می بود این تعداد خیلی خیلی کم می شد.
دعوا هم دعوای زرگریه.
وگرنه کرگردن هم اگه بود، بعد از این همه نقدی که از رهبر تا همین کیهان به دزدی ها و کم کاری ها شده بود، آب شده بود رفته بود تو زمین.
ولی ما که میدونیم اساسا بنا نیست این نقدها جدی گرفته بشه. این رو خودِ نقاد (کیهان) هم میدونه. ولی وظیفه ایه که رو دوشش هست. باید انجام بده دیگه. وگرنه که همه میدونیم اگر واقعا اراده ای برای جلوگیری از این دزدها و کم کاری ها وجود داشته باشه، کارِ یه روزه. چطور تو یه روز آمریکا عراق رو اشغال کرد. و
مگه این کل کل های فرسایشی، هدفش ساکت کردنِ مردم و جلوگیری از اعتراض شون نیست؟ ما مردم ساکتیم. خیالتون راحت. نه اعصاب داریم اعتراض کنیم نه حوصله. کیهان رو توقیف کردید که بگید عاقبتِ معترض همینه. باشه، ما فهمیدیم که نباید اعتراض کنیم. کیهان رو توقیف کردید که بگید یکی (کیهان) جای شما هست که به دولتها داره اعتراض میکنه، ولی میبینید که دولتها گوش شون بدهکار نیست. باشه ما باور میکنیم. ولی انصافا برسید به فریاد زلزله زده ها.
البته که منم قبول ندارم این حرفو که مردم خود وارد صحنه شوند و منتظر دستگاه های دولتی نمانند. دستگاه های دولتی وظیفه دارن به مردم خدمت ارائه بدن.
اما! اون تعداد بازیگر خواهشا به عقده هاشون پایان بدن. ما شماها رو خوب می شناسیم. شما نه از سر دلسوزی، که از سر عقده و کینه این واکنشهای به ظاهر انسان دوستانه رو نشون میدید. که اگر دلسوز بودید، اون موقع که کاندیدای مطبوع شما مدام به مردم توهین میکرد، لالمونی نمیگرفتید و یه چیزی می گفتید. پس شماها نون به نرخ روز خورید. فقط به منافع خودتون فکر میکنید. اگر بدتر از برخی از فرصت طلب هایی که فقط بدنبال منافع خودشون هستن نباشید، بهتر هم نیستید. شما بازیگرا دیگه حناتون رنگ نداره. منتها هنوز هستن یه سری ساده که با ناآگاهی هنوز ساده لوحانه حرفای شما رو باور میکنن. و نمیدونن که پولش رو شماها دارید میبرید (عین همون فرصت طلبها) ولی مردم دارن حنجره شون رو داغون میکنن. برای کی؟ برای همچون شمائی. اینو گفتم که بدونید شماها فقط یه مشت فرصت طلبید که هر موقعیتی برای کسب شهرت و ثروت استفاده می کنید.
آیا دولت جدید حاضر است دیه مردمی که در بافت فرسوده دچار خسارت شده اند را بپردازد این بدبختا که دیگه از بی خانمی و بی کفایتی دولت شما در بافت فرسوده اند.
یک لحظه ببخشید میگن مسکن مهر فقط دو نفر فوتی داشته دوباره تیتر بزنید مسکن مهرو احمدی نژاد ساخته
چی؟اون سکه ها و پاداش نجومی زمان احمدی نژاد؟نه بابا اینا سواستفاده سیاسیه
شما فقط بازنده نیستید