ایده ایرانی، طراحی ایرانی، تولید آزمایشی، تولید انبوه و تجاریسازی مراحل عملیاتی شعار حمایت از کالای ایرانی هستند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مالک رحمتی قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه عملیاتیکردن شعارهای سال و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیازمند طراحی مدل اجرایی و کاربردی است و در این زمینه باید با استفاده از امکانات و ظرفیتهای کشور در راستای عینیتبخشی به شعار سال، الگو معرفی کرد.
وی از اتکاء واقعی به مردم، اعتماد و اطمینان به جوانان، تقویت رویکرد دانش محوری و فناورانه و توجه به آیندهپژوهی و آیندهنگری با روحیه جهادی، به عنوان مؤلفهها و شاخصهای چهارگانه اجراییشدن این مدلها، نام برد.
دکتر مالک رحمتی با اشاره به اینکه ما معتقدیم حمایت از کالای ایرانی، صرفاً تبلیغ و فروش آن نیست، افزود: برای عملیاتیشدن شعار و راهبرد حمایت از کالای ایرانی، نیازمند پنج مرحله هستیم: ایده ایرانی، طراحی ایرانی، تولید آزمایشی، تولید انبوه و تجاریسازی.
عضو هیأت مدیره سازمان با بیان اینکه در گذشته برخی از برندهای خارجی تلویزیون توسط شرکت شهاب تولید شدهاند، اما در حال حاضر این همکاری وجود ندارد.
وی افزود: تولید لامپ تصویر و LED فناوری گران قیمتی است که معمولاً شرکتهای مطرح بینالمللی هم اقدام به این کار نمیکنند، بلکه خریداری و مونتاژ آن را در اولویت قرار میدهند.
معاون توسعه منابع وپشتیبانی سازمان خاطرنشان کرد: متخصصان داخلی به فناوری ساخت لامپ تصویر و LED دست یافتهاند، ولی در حال حاضر تولید آنها مقرون به صرفه نیست. وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر در شرکت تولید تلویزیون شهاب فعال هستند، گفت: دفتر فروش این شرکت در خیابان جمهوری تهران قرار دارد و برخی مراکز فروش و نمایندگی هم در شهرستانها ایجاد شدهاند، البته تبلیغات شهری وتلویزیونی برای فروش این محصول در سال جاری مد نظر قرار گرفته است.
دکتر مالک رحمتی با اشاره به تصمیم سازمان مبنی بر افزایش دو برابری تولید تلویزیون شهاب در سال ۱۳۹۷ خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ و با همکاری سازمان صدا و سیما و رسانههای اجتماعی، به دنبال فرهنگسازی برای مصرف کالای ایرانی هستیم، همچنین سعی ما بر ورود شرکت شهاب به تولید سایر لوازم خانگی است