به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ناصر بهزاد با اعلام این خبر گفت: ترکیب این هیئت ها متشکل از 15 درصد بخش دولتی و 85 درصد بخش خصوصی عراق است.
وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 19 هیئت تجاری بازاریابی عراقی با مشارکت 300 فعال اقتصادی از عراق به منظور بازدید از دستاوردهای جدید شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای مختلف استانهای ایران حضور یافتهاند.
بهزاد با اشاره به اینکه حضور این هیئت های تجاری عمدتا به منظور آشنایی با آخرین ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای ایرانی صورت گرفته است، اظهار داشت: دارو و صنایع پزشکی، کاشی و سرامیک، مبلمان و لوازم منزل، شیرینی و شکلات، خوراک دام و طیور، تجهیزات کشاورزی، مصنوعات پلاستیکی، لوازم ساختمانی و ماشین آلات خطوط تولید از جمله موضوعات مورد استقبال هیئت های تجاری عراقی بوده است.
رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: از نتایج حضور این هیئت های تجاری میتوان به عقد قراردادهای تجاری میان شرکتهای بخش خصوصی، بازاریابی محصولات ایرانی، اعطای نمایندگی و دفتر فروش، آشنایی با ظرفیتهای متقابل، مطالعه راهکارهای ایجاد خدمات گردشگری سلامت، افزایش صادرات ایران به عراق و بررسی میدانی در خصوص چگونگی بکارگیری و مشارکت صنایع کوچک و متوسط در همکاری های مشترک دو کشور اشاره کرد.
گفتنی است؛ بر اساس هدفگذاری سال 1397 مقرر بود تا پایان امسال 10 اعزام و پذیرش انجام شود که در حال حاضر جلوتر بودن از برنامه ریزی قبلی، نشان دهندۀ عزم تجار برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عراق است.