مشاور امور فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهشی درخصوص «بازی و یادگیری» به صورت اقدام پژوهی انجام دادیم و دیدیم در کلاس درسی که طرح بازی و یادگیری انجام شد، دانشآموز تمایلی برای رفتن از مدرسه به خانه نداشت.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جلسه هماندیشی و تبادل نظر «بازی و یادگیری» نوآموزان و دانش آموزان و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در دبستان محدثه تهران برگزار شد.
مهدی علیاکبرزاده مشاور امور فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: ارزشگذاری در امور بازی را باید جدی بگیریم و قدر آن را بدانیم و استفاده مناسبی کنیم.
وی ادامه داد: بازی و اسباب بازی شروع تعلیم و تربیت است و اینکه چرا اهمیت نمیدهیم به این موضوع به دلیل این است که دوران کودکی را فراموش کردیم و درس و مشق و تکالیف مختلف جایگزین شد و این حق مسلم را با غفلتی آگاهانه سلب میکنیم.
مشاور امور فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: جرقه توجه به بازی در آموزش و پرورش زده شده است و این موضوع شروع گامهای بلندتری است.
علیاکبرزاده به شروع انجام این طرح از ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد: بهمن ماه جرقه این کار زده میشود و امیدواریم این برنامه تداوم داشته باشد.
وی افزود: پژوهشی در این خصوص به صورت اقدام پژوهی انجام دادیم و دیدیم در کلاس درسی که طرح بازی و یادگیری انجام شد، دانشآموز تمایلی برای رفتن از مدرسه به خانه نداشت.
مشاور امور فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامههای پژوهشی و پیگیری با حضور وزیر آموزش و پرورش هم دنبال شد و تأکید میکنیم که باید این طرح جدی گرفته شود تا این هدف را با هم جلو ببریم.