رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: تبدیل انسان ضعیف، غیر مولد عصر پهلوی به شهروند قوی، خودباور و جویای پیشرفت پسا انقلاب از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش خبرنگاردانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در آیین معرفی رئیس بسیج اساتید دانشگاههای استان فارس گفت: از حیث نظری، انقلاب ایران نحوی تحول و رنسانس همه جانبه در نگاه به انسان و جهان بود، زیرا انسانی که انقلاب ایران از خاندان سلطنت و رژیم شاهنشاهی تحویل گرفته بود انسانی ضعیف، غیر مولد و جبرگرا بود، ظلم را میپذیرفت، در سرنوشت خود مداخلهای نمیکرد و احساس خوبی نسبت به تحولات در فرآیند دولت ملت نداشت، اما انسانی که انقلاب به ایرانیان هدیه کرد انسانی است خدا باور که نسبت به خود، جامعه و جهان احساس مسئولیت دارد.
زارعی مطرح کرد: انسانی که ذیل رژیم سلطنتی زیست میکرد به حقوق فردی و اجتماعی خویش نا آگاه بود، در ساختار دیکتاتوری پهلوی و در سایه سازمانهای پلیسی و صنعتهای مونتاژ نظامات سلطنتی، انسان ایرانی احساس از خود بیگانگی میکرد، چنین انسانی نشاط سیاسی و اجتماعی ندارد؛ از این رو انسانها در ساختار سلطنت یا مأیوس شده و به بن بست میرسیدند یا استحاله میشدند و یا دست به کارهای خشونت طلبانه و عملیاتهای پارتیزانی و چریکی روی میآوردند.
رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها تصریح کرد: جریان انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) با کارهای سخت و با رویکردی صبورانه به ساختن انسان جدید مبادرت کردند و ره آموز تولد مجدد انسان و انسان پسا پهلوی شدند؛ درواقع تولد انسان نو، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است؛ انسانها و مدیرانی که مبدع سازمانهای بزرگی نظیر جهاد سازندگی، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب و ... شدند؛ انسانهایی خلاق، مبتکر، مردمگرا و خدابنیاد که برای وطن و برای اسلام جان خود را از دست دادند.
عضو هیأت علمی اندیشه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در مقابل انقلاب اسلامی، جریان تکنوکرات که از روزهای نخست تاکنون در کار انقلاب کارشکنی کرده و میکند و هنوز که هنوز است بر باز اندیشی نظامات شبه مدرن و ارتجاعی تکیه دارد سیستمی که بعد از چهل سال بر حفظ ساختارهای قدیمی خود اصرار میورزد؛ بر خام فروشی منابع ایران بخصوص نفت تکیه دارد، واردات را بر صادرات ارج مینهد، جوان را غیر ماهر و مدرک گرا کرده و با تسلطی که بر ساختارهای دیوانی در آموزش، برنامه نویسی و بودجه ریزی دارد انسانیهایی مرعوب، مصرف گرا، غیر مولد و غیر مسئول به جامعه ایرانی تحویل میدهد؛ در حالیکه انقلاب ایران مهارت زا و قدرت آفرین بود.
وی تاکید کرد: متأسفانه با تسلط جریان لیبرال تکنوکرات بر ساختارهای دیوانی، به کشوری مدرک گرا و غیر ماهر در نظامات رسمی علم، آموزش و پرورش مواجه هستیم؛ وقت آن است که جنبش استادی برای ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی تغییر رویههای ارتجاعی و سلطنتی را در دستور کارخود قرار دهد.
زارعی در بخش پایانی صحبت خود خواستار ورود جدی جنبش استادی دانشگاههای فارس به درگیری با محورهای توسعهای استان فارس شد و گفت: ما باید به کارگزاران فارس، به استاندار، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و بخشهای غیر دولتی این استان کهن در اداره بهتر استان کمک کنیم.
رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها اظهار داشت: بسیج اساتید فارس باید زمینه گفتوگوی استادان و جریان نخبگی و صاحب دغدغه را از هر جناح، سلیقه و گروهی برای حل معضلات کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی فراهم کند، زیرا ایرانیان برای بازگشت به عظمت خود نیازمند انسانهایی هستند که با خودباوری خداگرایانه به انجام کارهای بزرگ دست زنند، اجتهاد منطقهای استادان در اکتشاف راه حل برای استانی پیشرفته تر، از پیش نیازهای دوره جدید در بسیج اساتید است.
در پایان این مراسم ضمن سپاسگزاری از زحمات غلامحسین زمانی، محسن جاجرمیزاده به عنوان رئیس جدید بسیج اساتید استان فارس معارفه شد.