گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره فرآیند هوافروشی به دنبال افزایش قیمت محصولات خوراکی، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ابزار مناسبی برای کنترل بازار نداشته و سازمان حمایت از مصرفکننده معتقد است نیروی انسانی کافی برا ی مقابله با گران فروشی در اختیار ندارد این در حالی است که این ادعا قابل پذیرش نبوده چرا که وظیفه قانونی وزارت صمت مدیریت و ساماندهی بازار و تامین کالاهای اساسی مردم با روشهای مختلف است.
ضرورت ورود وزارت صمت به موضوع کم فروشی و گرانفروشی
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای کنترل قیمت و برخورد با کم فروشی، گرانفروشی و هوا فروشی( بطور مثال هوای اضافه موجود در بسته بندی چیپس و پفک) تدابیر لازم را اتخاذ کند.
سازمان حمایت از مصرفکننده معتقد است نیروی انسانی کافی برا ی مقابله با گران فروشی در اختیار ندارد این در حالی است که این ادعا قابل پذیرش نبوده و غلط است چرا که وظیفه قانونی وزارت صمت مدیریت و ساماندهی بازار و تامین کالاهای اساسی مردم با روشهای مختلف است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون اقدامات مناسبی برای کنترل بازار انجام نشده است، اظهار کرد: اگرچه سازمان عریض و طویلی به نام تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به اموری مانند گرانفروشی و کم فروشی ایجاد شده اما ثمره ای از تشکیل آن حاصل شده است.
آشفتگی بازار ناشی از مدیریت غلط موجود است
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آشفتگی بازار ناشی از مدیریت غلط موجود است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از گرانفروشی به اصلاح ساختارها نیاز دارد و در این راستا باید مشکلات دستگاههای مسئول، رفع شود.
ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد
با بیان اینکه در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد، ادامه داد: محل مناقشه دولت و مجلس نحوه تخصیص ارز دولتی است نمایندگان مردم در مجلس معتقدند کوپنی کردن میتواند بخش قابل توجهی از افزایش افسارگسخیته قیمتها را کنترل کند.
فلسفه رییس جمهور برای تشکیل معاونت بازرگانی ساماندهی بازار است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره علت مقاومت دولت برای کوپنی کردن کالاهای اساسی، تصریح کرد: فلسفه آقای روحانی برای تشکیل وزارت بازرگانی یا معاونت بازرگانی ساماندهی بازار است باید دید این دیدگاه می تواند مشکلات موجود را رفع کند.