مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو به طور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: حدود ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی به طور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند. صنعت قطعه سازی، مشاغل غیر مستقیم فراوانی را نیز رونق میبخشد.
به گفته وی، بر اساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات متعددی را برای حل مشکل صنعت مذکور با انجمنهای صنفی کارفرمایان صنعت مذکور برگزار کرده است.
یاوری خاطرنشان کرد: از جمله تصمیمات گرفته شده در پایان سال ۹۷، تقسیط بدهیهای بیمهای قطعه سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای ۷ درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط ۱۲ ماهه بوده است.
وی افزود: برای حل مشکلات صنایع قطعه سازی ابتدا باید سهامداران، مالکان، مدیران و کارفرمایان بنگاهها اهتمام و توجه ویژه و لازم به عمل آورند و دستگاهها و وزارتخانههای صادر کننده مجوز فعالیت نیز همکاری کنند، در غیر این صورت باید موضوع از طریق کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت پیگیری و مشکلات حل و فصل شود.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عمده مشکلات مرتبط با واحدهای قطعه سازی کمبود نقدینگی – بدهیهای مالیاتی، بانکی و بیمهای و طلب از خودرو سازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات به شمار میرود.
یاوری اظهار امیدواری کرد، با پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی تولید کنندگان خودرو و همراهی بانکها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا و تولیدات مشابه داخل، حمایت همه جانبهای از این صنعت اشتغالزا به عمل آید.
یاوری گفت:: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها همه گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تا کنون داشته، زین پس نیز ادامه خواهد یافت.