معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: بررسیها نشان میدهد که درخواستهای مردم در حوزه خدمات شهری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان امور مناطق صبح امروز با پاسخگویی به تماسهای مردمی در سامانه ۱۸۸۸، به صورت مستقیم مشکلات مردم را رصد کردند.
رستمی گفت: در این جلسات شاهد بودیم که پرسنل زحمتکش شهرداری تهران مشتاق هستند که مشکلات مردم را به مدیران مافوق خود اعلام کنند. این مسئله بیانگر این است که مدیران باید ارتباط خود را با مجموعه تحت مدیریتشان بیشتر و بهتر کنند.
وی ادامه داد: مدیران باید ارزشی را که برای مردم قائل هستند برای پرسنل خود نیز در نظر بگیرند تا رضایتمندی کارکنان مجموعه خود را فراهم آورند، زیرا اگر مدیری نتواند رضایت کارکنان را جلب کند قطعاً در فراهم کردن رضایتمندی برای مردم نیز کارآمد نخواهد بود.
به گفته رستمی؛ از همین امروز مسائل مطرح شده مردم در تماس ها، پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه اغلب مواردی که در تماس با سامانه ۱۸۸۸ عنوان میشود مربوط به مسائل خدمات شهری است، اظهار داشت: بررسیها نشان میدهد که درخواستها در حوزه خدمات شهری نسبت به سال گذشته بیشتر شده و این مسئله نشان از این دارد که شهرداریهای مناطق و نواحی باید عزم خود را برای حل مسائل و مشکلات روزانه مردم جزم کنند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به لزوم پیگیری درخواستهای مردم گفت: فراوانی موضوعات، مشکلات و خواستههای مردم باید به معاونت امور مناطق گزارش شود تا از شهرداریهای مناطق بخواهیم برای حل و پیگیری این مشکلات ورود پیدا کنند. اگر هماهنگی بین بخشی و رضایتمندی سیستمی ایجاد شود بسیاری از مسائل و مشکلات مردم قابل حل خواهند بود.
رستمی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات و درخواستهایی که جنبه اجرایی، عملیاتی و خدمات شهری دارند در کوتاهترین زمان بررسی و اجرا میشوند، اما مسائل و مشکلات حقوقی، کارشناسی و مدیریتی کمی نیاز به زمان دارند و سعی میکنیم طی یک زمان بندی مناسب این مسائل نیز پیگیری شود.
در جلسه امروز از حدود ۲۱۶ تماس دریافتی از مناطق ۲۲ گانه تهران، موضوعات سد معبر و دستفروشان بیشترین فراوانی را در میان تماسهای شهروندان داشتند.
فضای سبز دومین موضوع مطرح شده توسط شهروندان بوده که تعداد زیادی از تماسها را به خود اختصاص داد.
نظافت و شستشوی معابر، مخازن زباله اعم از نصب و جانمایی و شستشوی آن ها، مشکلات پروانه ساخت و فرایند صدور پروانه ساختمان و معضلات دفاتر خدمات الکترونیک، مزاحمتهای صنفی و آلودگیهای صوتی و محیطی دیگر مسائل مطرح شده توسط شهروندان در جلسه امروز بودند.