در پی انتشار ویدیویی در فضای مجازی با این مضمون که سامانه «تهران من» در روز ۲۹ اسفند که تعطیل رسمی است از برخی کاربران مبالغی با عنوان عوارض ورود به طرح ترافیک دریافت کرده است، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیهای را منتشر کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پی انتشار ویدیویی در فضای مجازی با این مضمون که سامانه «تهران من» در روز ۲۹ اسفند که تعطیل رسمی است از برخی کاربران مبالغی با عنوان عوارض ورود به طرح ترافیک دریافت کرده است، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیهای را منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع شهروندان محترم میرساند در مجموعه مصوبات مرتبط با طرح ترافیک ۹۷ در شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده بود تخفیف ۲۰ درصدی صرفا به شهروندانی تعلق بگیرد که در زمان تردد، شارژ کافی در حساب خود در سامانه «تهران من» داشته باشند. با پیشنهاد شهرداری و تصویب اعضای محترم شورا، این مهلت تا پایان سال ۹۷ تمدید شد و به روشهای مختلف پیامکی، ارسال قبض و نیز در رسانهها به مالکان پلاکهایی که بابت عوارض طرح ترافیک بدهی داشتند، اطلاع رسانی صورت گرفت.
آنچه به تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ در صورتحساب خودروها مشاهده میشود، در واقع مبلغ کل تخفیف مذکور بابت ترددهای سال ۹۷ است که به علت پایان مهلت برخورداری از تخفیف، در ردیف آخرین روز سال به بدهی پلاک خودرو اضافه شده است و به معنای ثبت تردد در روز ۲۹ اسفند نیست.
همچنین اشکال محاسباتی که در بخش دیگری از این ویدیو به آن اشاره میشود، مرتبط با یک اختلال فنی در بخش نمایش اطلاعات بود که در نسخه جدید سامانه تهران من که اکنون شهروندان از آن استفاده میکنند برطرف شده است. این اطمینان به شهروندان محترم داده میشود که در بخش محاسبه عوارض هیج اختلال و اشکالی وجود نداشته و ندارد و ریالی مغایر با هزینه تردد واقعی از حساب کسی کسر نشده است.
گفتنی است بر خلاف آنچه در این ویدیو ادعا شده که در سایت امکان اعتراض وجود ندارد، «مرکز تماس تهران من» در یک سال گذشته به بیش از یک میلیون پرسش و درخواست شهروندان با روشهای مختلف از جمله تماس تلفنی، ارسال ایمیل و ثبت تیکت در سایت پاسخ داده است.
شهروندان محترم در صورت وجود هرگونه سوال یا درخواست میتوانند بعد از ورود به سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir از منوی سمت راست گزینه «پشتیبانی» را انتخاب کنند، روی دکمه «ایجاد تیکت جدید» کلیک کنند و موضوع را به همراه توضیحات آن بنویسند تا در اسرع وقت پاسخ دریافت کنند. همچنین شماره تماس ۱۳۷ داخلی ۵ همانند گذشته به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان محترم است.
لازم به یادآوری است، برخلاف ادعای مطرح شده، سوابق تردد شهروندان که توسط دوربینهای سطح شهر ثبت گردیده و جهت محاسبه عوارض، مورد استفاده قرار گرفته است در مرکز داده شهرداری تهران نگهداری میشود.