مدیر عملیات سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب، بر ضرورت حمایت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایران از نوبت دهی نوین پزشکان تاکید کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهنوش فرخنده فال، در همایش «سامانه نوبت دهی و مدیریت مطب» در مورد این سامانه، گفت: راه اندازی سامانه نوین نوبت دهی پزشکان سال ۹۴ کلید خورد و طی سه سال زیرساختهای آن مورد توجه قرار گرفت و رسماً از سال گذشته فعالیت خود را در دو استان یزد و تهران آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴ هزار پزشک در سامانه دکتر دکتر فعال هستند، گفت: پزشکان دیگر پس از بررسیهای لازم به این تعداد افزوده میشوند. همچنین بهرهمندی پزشکان از سامانه نوبت دهی، محدودیت ظرفیت ندارد و همه جامعه پزشکی میتوانند از آن بهرهمند شوند.
مدیر فروش و عملیات سامانه «نوبت دهی و مدیریت مطب»، ادامه داد: همچنین از این سامانه در منطقه خاورمیانه میتوانیم استفاده کنیم و در حوزه توریسمدرمانی برنامههایی را داشته باشیم به طوری که پذیرش از سوی پزشکان برای بیماران خارجی انجام شود.
فرخنده فال خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی حمایتهای لازم را از این سامانه داشته باشند میتوان اقدامات مؤثری در راستای ساماندهی نظام ارجاع، پزشک خانواده و حتی پرونده الکترونیک انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما از طریق ابزارهایی، شرایط پزشکان را جهت نوبت دهی صحت سنجی میکنیم و در واقع برای اینکه پزشکان بتوانند در این سامانه فعالیت کنند علاوه بر اخذ مدارک شناسایی، مجوز پروانه مطب و شماره نظام پزشکی نیز دریافت میشود که با همکاری و حمایتهای سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت میتوان اقدامات گستردهتری در این زمینه اجرایی کرد و گامهای بیشتری برداشت.
برنامه «رویکرد جدید در نوبت دهی پزشکان؛ فواید و چالشها»، روز پنجشنبه ۲۸ آذر ۹۸ در تهران برگزار شد.