رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: باشگاه توانمندسازی استارتاپها در این دانشگاه دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار برای ایدهها و طرحهای شرکتهای دانش بنیان فراهم میشود.
جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم در سالهای اخیر گفت: یکی از مفاد بیانیه گام دوم درباره پژوهشهای کاربردی و لزوم توجه به توان دانشجویان است. دانشگاه صنعتی قم در این حوزه اقدامات روشنی را تعریف و دنبال کرده است. در بخش روشن سازی علم در دانشگاه، فعالیت انجمنهای علمی را تقویت و اساتید راهنما و مشاور برای انجمنها تعریف کرده ایم. همچنین آموزههای مهارتی و کاربردی را در کنار آموزههای علمی پی گرفته ایم.
رضایی نور در ادامه گفت: از دیگر فرصتهایی که در سال ۹۸ توسط معاون پژوهشی وزارت علوم ابلاغ شد، این بود که اساتید برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید یک دوره مطالعاتی ۶ تا ۱۲ ماهه را در صنعت بگذرانند تا دانش اساتید کاربردیتر بشود. ضمنا باشگاه توانمندسازی استارتاپها در دانشگاه صنعتی قم دایر شد که در این مرکز، خدمات آموزش، مشاوره و جذب سرمایه گذار را برای ایدهها و طرحهای شرکتهای دانش بنیان فراهم میشود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص مدل ایده آل ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: نمیتوان چیز ثابتی گفت، اما آنچه مشخص است این است که باید ترکیبی از مراحل را پیمود. یکی این است که آموزههای مهارتی به دانشجویان انتقال می دهیم و آنها را از این طریق به صنعت نزدیکتر می کنیم. در این راستا طرحی به نام همیار صنعت را تعریف کردیم و چندسالی میشود که این طرح در دانشگاه اجرا میشود.
وی درباره این سوال که چه مقدار از منابع آموزشی دانشگاه به مهارت و شغل دانشجویان کمک میکند، تاکید کرد: به هر حال بخش بزرگی از دانستههای دانشجویان به کتابهای درسی برمی گردد. اما تاکید بنده و اکثر اساتید به فعالیتهای فرادرسی استادها و آشنایی دانشجویان با صنعت است. این جنبش در دانشگاه پا گرفته است.