معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
مهرداد قریب اظهار داشت: مهمترین خدمتی که بیمه شدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه میکنند، مربوط به دفترچههای درمانی است.
وی افزود: توصیه ما به افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir/ درخواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.
قریب ادامه داد: ثبت و پیگیری درخواستهای برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی برشمرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل: کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.
معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی دریافت لیست و حق بیمه را نیز مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و گفت: درحال حاضر نیز حدود ۹۸ درصد از لیست و حق بیمه کارگاههای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام میشود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی نیست.
قریب در پایان افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه میکنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.