عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه گفت: تبلیغات رسانه ملی برای طبقه مرفه سلامت مردم را به چالش کشیده است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیده کوثر سعیدزاده عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه گفت: شیوع ویروس کرونا همه ارکان نظام از جمله دستگاه های دولتی، قوای نظامی و نهادهای مردمی را به خط کرده تا با کمک صداوسیما از تمام توان و ظرفیت خود برای ترغیب مردم به خانهنشینی استفاده کنند تا افراد کمتری در معرض این ویروس قرار گرفته و از بیماری و احیانا مرگ نجات پیدا کنند؛ اما تبلیغات این روزهای صداوسیما موجب به چالش کشیدن سلامت مردم شده است.
وی افزود: متاسفانه صداوسیما در تناقضی آشکار قبل از همه گیری بیماری ابتدا برای آزاد راه تهران-شمال رپرتاژ میرود و مردم را به مسافرت به شمال تشویق میکند و با گزارش های وسیع از عادی بودن شرایط کشور حرف میزند، سپس با به اوج رسیدن بیماری و با وجود درخواست مکرر مسئولان برای در خانه ماندن مردم از طریق رسانه ملی، شاهد تبلیغ فروشگاهها در پرُبیننده ترین ساعات شبانه روز و به تبع آن ترغیب مردم به بیرون آمدن از خانه برای خرید از این فروشگاهها هستیم!
سعیدزاده تصریح کرد:: وقتی ببیننده شبکه های تلویزیون در هر ساعتی از شبانه روز با این پیام مواجه شده که «با در خانه ماندن زنجیره بیماری قطع میشود»، آنگاه ناگهان در میان انبوه پیام های بهداشتی صداوسیما، با تبلیغ فروشگاههای زنجیرهای روبه رو شده که مدام از تمدید تخفیفات طلایی خود می گویند و مردم را برای خرید بیشتر از فروشگاه ها ترغیب میکنند، به چه نتیجهای میرسد؟
عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه گفت: جدای از توهین به شعور مخاطب و تبدیل شدن این وضعیت رسانه ملی به سوژهی خنده، آیا غیر از این است که خودِ صداوسیما بی اعتمادی به رسانه ملی را روز به روز بیشتر به ذهن مخاطب تزریق می کند؟!
وی بیان کرد: به باور کارشناسان این متناقضگویی نشان میدهد که هر جزیره در رسانه ملی کار خود را انجام داده و یک انسجام همگانی در آن وجود ندارد و گرنه هیچ رسانهای با چنین تناقضی برنامه تولید نمیکند.
وی اظهار کرد: این اتفاقات و چندگانگی سیاستها و بلاتکلیفی بین منافع سازمان رسانهای و مردم نشان از نفوذ بیش از پیش طبقه سرمایه دار در صداوسیما و ارجحیت سود اقتصادی این طبقه بر سلامت روانی و جسمی مردم -که از حساسترین مصادیق امنیت ملی به شمار میروند- دارد که باعث میشود صداوسیما به خاطر تامین نیازهای خود جان مردم را بازیچه دست این طبقه قرار داده و بر سر آن معامله کند!
سعیدزاده افزود: هرچند شاهد وضعیت آشفتهی صداوسیما و عدم پاسخگویی مدیران برای مسائل مختلف پیرامون این سازمان هستیم ولی انتظار میرود آقای علیعسکری و سایر مدیران رسانه ملی حداقل در شرایط بحرانی حال حاضر جامعه، دست از گروگانگیری صداوسیما از چنگ این طبقهی مرفه برداشته تا این قشر سیریناپذیر، سلامت جسمی مردم را قربانی سود کلان خودشان نکنند.