بانک ملت در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده در رسانهها و پیامهای مشتریان در سامانههای ارتباطی، توضیحاتی را برای آگاهی متقاضیان فروش سهام عدالت از روند واریز وجوه حاصل از فروش سهام ارایه کرد.
به گزاش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بانک ملت، به استناد وظایف تکلیف شده توسط نهادهای حاکمیتی، بانک ملت در طرح آزادسازی سهام عدالت صرفاً مسئولیت جمعآوری درخواست فروش را عهده دار است.
بر این اساس در دستورالعملهای ابلاغی به بانک ها، درخواست فروش سهام عدالت مشتریان باید به صورت روزانه توسط بانکها جمعآوری شده و از طریق کارگزاریهای طرف قرارداد جهت طی مراحل قانونی و فروش سهام به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال و وجوه مربوطه نیز پس از فروش مستقیماً به حساب ذینفعان واریز شود.
شایان گفتن است، بانک به عنوان تجمیع کننده درخواستهای فروش سهام عدالت، در هیچ یک از مراحل فروش و واریز وجوه دخالتی نداشته و از جزییات فرآیند مانند تعداد سهام عدالت هر فرد، مبلغ سهام فروش رفته هر فرد، زمان واریز وجه به حساب ذینفعان و .. اطلاعی ندارد.
طراحی و ایجاد سامانهای به منظور رفع ابهامات مشتریان و متقاضیان فروش سهام عدالت از جمله درخواستهای این بانک از نهادهای ذیربط نیز بوده و یادآور میشود، بانک منفعتی از مبالغ مربوط به فروش سهام عدالت هم وطنان ندارد. همچنین شماره تلفن ۱۵۶۹-۰۲۱ شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت سهام عدالت به سهام داران و متقاضیان فروش این سهام معرفی شده است.