وزیر علوم، در نامهای که به رهبری ارسال کردند، این مرکز اساسی در نظام تعلیم و تربیت را با بنگاه کاریابی اشتباه گرفتند و در پی پوشش دادن به عملکرد ضعیف خود در طول تصدی آن وزارت، دنبال ایجاد اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل علوم پایه در نظام آموزش و پرورش هستند.
گروه دانشگاه خبرگزارى دانشجو-فاطمه فرحمند؛ * دانشگاه فرهنگیان تخصصیترین محل برای تربیت و تعلیم معلمان است. دانشجو معلمان در تمام چهار سال دوره کارشناسی، فن و هنر معلمی را در دو بخش نظری و عملی در این دانشگاه فرا میگیرند.
ایجاد دغدغه معلمی در فضای این دانشگاه به طرق مختلف همچون خطاب دانشجو معلمان با عناوین همکار و معلم صورت میگیرد و این موارد در هیچ کدام از دانشگاهای کشور به غیر از دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی صورت نمیگیرد.
آقای غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناورى اخیرا در نامهای که به مقام معظم رهبری ارسال کردند، با نگاهی اقتصادی به دانشگاه فرهنگیان، این مرکز اساسی در نظام تعلیم و تربیت را با بنگاه کاریابی اشتباه گرفتند و در پی پوشش دادن به عملکرد ضعیف خود در طول تصدی وزارت علوم، دنبال ایجاد اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل علوم پایه در نظام آموزش و پرورش از طریق حذف دانشگاه فرهنگیان هستند.
ایشان در نامه خود به موضوع ضعف علمی دانشگاه فرهنگیان اشاره کردند در اینجا یک سوال مطرح میشود که چرا ایشان به عنوان یکی از اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان هیچ کدام از جلسات این هیأت شرکت نکردند و اینک دم از وجود معلمان شایسته میزنند؟
آن زمان که وزیر علوم بدون در نظر گرفتن بازار کار رشتههای علوم پایه، ظرفیت دانشگاهی میداد، باید به فکر بیکاری امروز آن دانشجویان میبود. بازار کار دانشجویان فارغ التحصیل علوم پایه، وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه شرکتهای تحقیقاتی و دانش بنیانی است که باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد.
نامه ناثواب آقای وزیر به رهبری، دادن آدرس اشتباه به جوانانی است که در این تاریکی اقتصادی به دنبال روزنه نوری از جنس اشتغال اند؛ در حالی که دولت باید مخاطبین نامه قرار میگرفت چرا که ایجاد اشتغال وظیفه دولت است.
*فاطمه فرحمند-مسئول معاونت فرهنگ سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دزفول
انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.