معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه ارتباط مستقیم سامانه نظارت همگانی (۱۸۸۸)، ارتباط و تعامل با مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ را موجب آگاهی از مشکلات و انتقادهای شهروندان و رفع به موقع آن دانست.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارائه گزارشهای تحلیلی و آسیب شناسانه مبتنی بر پیامهای شهروندان گفت:انعکاس مشکلات و چالشهای موجود در نقاط مختلف شهر تهران در قالب گزارشهای مرکز ۱۸۸۸ و سامانه ۱۳۷ بصورت دو هفته یکبار به حوزه خدمات شهری باعث رفع سریعتر مشکلات و جلوگیری از بروز نارضایتی میشود.
یزدانی علت کاهش تعداد پیامهای ارجاعی سامانههای ۱۸۸۸ و ۱۳۷ در موضوعات خدمات شهری را بازدیدهای سرزده از سطح مناطق و سازمانهای وابسته برشمرد و گفت: اطلاع از چالشهای موجود در رفع به موقع آنها نقش موثری خواهد داشت.
وی با اشاره به کاهش پیامهای نارضایتی شهروندان در حوزه خدمات شهری گفت: اقدامات صورت گرفته در این حوزه، ارائه خدمات و وضع قوانین سختگیرانه در انجام امور موجب رفع مشکلات و کاهش تعداد پیامها شده است.
معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به گزارش آسیب شناسی مرکز ۱۸۸۸ تصریح کرد: در جلسهای که مقرر است برای بررسی روند پیشرفت، نقاط ضعف و نقاط قوت طرح کاپ برگزار شود، لزوم افزایش آموزش به شهروندان در دستور کار قرار خواهدگرفت؛ ضمن آنکه موضوع آموزش و اقناع شهروندان را از طریق شهرداران مناطق، معاونین خدمات شهری و سازمان پسماند نیز پیگیری خواهیم کرد.
یزدانی با اشاره به مشکلات موجود در نحوه جمع آوری پسماندهای حجیم اظهار داشت: تا دو ماه آینده ایستگاههای میانی جمع آوری مخصوص این پسماندها در سطح شهر حذف شده و این نوع ضایعات بصورت مستقیم به مکانهای مشخص شده منتقل میشوند که این امر باعث کاهش پیامهای نارضایتی خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته برای اختصاص بودجه به زمینهای بازی مخصوص کودکان، کفپوش و وسایل ورزشی، از حل مشکلات این بخش در آیندهی نزدیک خبر داد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه بند ۲۰ گفت: موضوع مزاحمتهای صنفی و چالشهای موجود در این حوزه با راه اندازی این سامانه بصورت تخصصی و سیستمی پیگیری و رفع میشود.
سید مجتبی موسوی معاف رئیس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ نیز در ابتدای این جلسه به اقدامات صورت گرفته در حوزه نظارت همگانی به منظور اصلاح فرایندهای موجود در رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات شهروندان اشاره کرد و گفت: ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به پیامهای ۱۸۸۸ توسط شهردار محترم تهران نصب العین ما در پاسخ خواهی از واحدهای اجرایی برای تحقق خواستههای مردم است.
رییس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه خدمات شهری گفت: به دلیل عدم پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق برخی کارگران پیمانکار حوزه خدمات شهری در سال ۹۹ مکاتبه و پیگیریها منجر به ابلاغیهای توسط معاونین محترم خدمات شهری و مالی به مناطق ۲۲ گانه شد که انتظار میرود این موضوع مرتفع شود.
موسوی معاف با اشاره به گلایه مندی شهروندان از کم و کیف اجرای پروژه کاپ (کاهش پسماند) در مناطق ۲۲ و ۶ تصریح کرد: به نظر میرسد با ارائه آموزشهای لازم و توجیه شهروندان در خصوص مزایای این طرح، نارضایتی موجود کاهش پیدا کند.
وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات اثر بخش در خصوص مزاحمتهای صنفی گفت: در حوزه مزاحمتهای صنفی اغلب شاهد اطاله رسیدگی و نارضایتی مردم هستیم.
حمیدرضا نصریان رییس سامانه ۱۳۷ نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد مثبت و ارائه خدمات مطلوبتر توسط حوزه خدمات شهری گفت: کاهش پیامهای حوزه خدمات شهری ناشی از اقدامات مثبت در راستای رفع مشکلات موجود بوده است.
نصریان با اشاره به ارائه گزارشهای آسیب شناسی در موضوع آبگرفتگی معابر و لایروبی انهارگفت: توجه به این گزارش از سوی معاونت خدمات شهری موجب بهبود وضعیت در سال جاری گردید.
در جلسه ارتباط مستقیم مدیران ارشد حوزه خدمات شهری، ۲۷۰ شهروند از طریق تلفن ۱۸۸۸ بصورت مستقیم و بی واسطه درخواست و مشکلات خود را طرح نمودند که تقدیر و تشکر از عملکرد میادین میوه و تره بار، درخواست طعمه گذاری برای جانوران موذی و جمع آوری سگهای بلاصاحب و نظافت معابر از بیشترین موضوعات طرح شده بود.