به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه پیگیر واکسیناسیون کارکنان شهر زیر زمینی است افزود: امیدواریم امسال اثرات کروناکمرنگتر شود و هرچه زودتر برای واکسیناسیون افرادی که در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند اقدامی انجام گیرد.
وی تصریح کرد: همکاران ما در ایستگاهها و راهبران همانند کادر درمان در خط مقدم خدمات رسانی هستند و روزانه با تعداد قابل توجهی از مسافران سروکار دارند.
نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه اولویت اول شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه افزایش بهره وری است گفت: نتیجه عملکرد ما در شهر بسیار تاثیر گذار است و این موضوع در ایام کرونا بیش از پیش نمایان شد و ما سعی کرده ایم با استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان بهترین خدمات را ارئه دهیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: قبل از کرونا روزانه دو میلیون مسافر از مترو استفاده میکردند که در سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی آمار مسافری روبرو شدیم و در حال حاضر نیز به یک میلیون و صد هزار مسافر رسیده ایم و با توجه به کاهش ازدحام در ایستگاه ها، فاصله حرکت قطارها را افزایش نداده ایم و در تمامی خطوط هفتگانه اعزام قطارها بصورت منظم و طبق برنامه حداکثر مسافر در حال انجام است.
وی گفت:روزانه بیش از دو هزار اعزام مسافری در خطوط هفتگانه انجام میشود، این درحالیست که با این ظرفیت در شرایط عادی امکان جابجایی بیش از دو میلیون مسافر را داریم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه همکارانم در ایستگاهها و راهبران در این چهارده ماه بدون یک روز تعطیلی به شهروندان و مسافران خدمات رسانی کردند افزود: همچنان پیگیر واکسیناسیون هستیم و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر محقق شود.
نوبخت گفت: سال گذشته پلیس نیز همراهی و همکاری خوبی با ما در اجرا شدن پروتکلهای بهداشتی و ساماندهی دستفروشان داشتند، این عزیزان نیز در کنار همکاران ما اقدامات خوبی برای ایجاد سفری ایمن برای مسافران انجام میدهند.