به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خسرو ساکی، معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش باحضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم گفت: همان اندازه که حفظ سلامت دانش آموزان مهم است هدایت تحصیلی و آینده تحصیلی دانش آموزان هم امر مهمی محسوب میشود که نباید لطمه و آسیبی به آن بخورد.
وی ادامه داد: هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آنها به لحاظ تاثیری که در سرنوشت تحصیلی آنان دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نباید اجازه بدهیم که فضا دوقطبی شود و القا کنیم که دو مقوله سلامت و امتحانات کنار هم رقم نمیخورند در صورتی که اگر برخی از پروتکلها رعایت شود میتوانیم در جایی که لازم باشد امتحان حضوری سالم را برگزار کنیم.
ساکی با تاکید بر اینکه تعطیل کردن امتحانات حضوری یعنی عدم تفکیک دانش آموزان برای شاخهها و رشتههای مختلف تحصیلی بیان داشت: تبعات این مهم موجب تورم در یک رشته یا شاخه یا کمبود در رشته و شاخه دیگر میشود و بازار کار را نیز در آینده دچار مشکل میکند.
وی در ادامه افزود: براساس مصوبه ۹۷۷ مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش در مورد نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماریهای همه گیر، امتحانات پایههای نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار میشود.
ساکی ادامه داد: از ۲۷ اردیبهشت تا ٢۴ خرداد امتحانات نهایی در دوگروه مجزای تجربی و ریاضی و گروه علوم انسانی و معارف برگزار میشود.
وی با بیان اینکه مقرر شده است امتحانات پایه نهم در شرایطی که وضعیت مناطق استان یکسان باشد، سوالات به صورت استانی بر مبنای وضعیت تعیین شده طرح شود و سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یا منطقه به صورت مجزا طراحی شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان میدهند.
معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت دانشآموزان و عوامل اجرایی به گونهای برنامهریزی شده است که دانشآموزان در گروههای مجزا در جلسات امتحان حاضر شوند.
وی ادامه داد: امسال دو هزار و ۷۰۰ حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی، افزایش یافته است تا دانشآموزان با فاصله دو متر از یکدیگر و در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار گیرند.