به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مدیر نرم افزار اتوپایلوت تسلا به سازمان وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا اعلام کرده ایلان ماسک درباره قابلیتهای سیستم پیشرفته کمک راننده غلو کرده است.
این اظهار نظر در یک یادداشت ذکر شده که گروه PlainSite آن را منتشر کرده است. این آخرین افشاگری درباره افزایش شکاف میان ویژگی ادعایی ماسک درباره اتوپایلوت و قابلیتهای واقعی این سرویس است. از سوی دیگر اخبار مذکور در حالی منتشر میشود که چندی قبل یک خودروی تسلا با دو سرنشین و بدون حضور راننده پشت فرمان با درخت برخورد کرد و ۲ مرد در این حادثه جان باختند.
سازمان وسایل نقلیه موتور کالیفرنیا درباره کنفرانسی با نمایندگان تسلا در نهم مارس سال جاری میلادی از جمله سی جی مور (مدیر بخش اتوپایلوت تسلا) در این یادداشت نوشته است: توییت ماسک با واقعیتهای مهندسی همخوانی ندارد. در حال حاضر قابلیت خودران خودروهای تسلا در سطح دوم است. سطح دوم قابلیتهای خودران تسلا به سیستم رانندگی نیمه خودران اشاره دارد که نیازمند نظارت یک راننده انسانی است.
ماسک در ماه ژانویه به سرمایه گذاران اعلام کرده بود: مطمئن هستم خودروهای تسلا امسال قادر به رانندگی کاملاً خودکار بدون نیاز به نیروی انسانی خواهند بود.
اکتبر سال گذشته تسلا نسخه بتا یک محصول جدید به نام قابلیت کاملاً خود ران را برای مالکان وسایل خودروهای این شرکت به عنوان بخشی از طرح دسترسی زودهنگام عرضه کرد. این آپدیت نرمافزاری امکان دسترسی به سیستم کمکی رانندگی خودکار در جادههای محلی و خیابانهای شهر را برای رانندگان فراهم کرد.
به گفته نمایندگان تسلا به نظر نمیرسد این شرکت تا پایان ۲۰۲۱ میلادی به سطح ۵ قابلیت خودرانی دست یابد. در این سطح خودروها میتوانند بدون نیاز به راننده و درهر شرایطی رانندگی کنند. این نخستین باری نیست که گفتگوهای خصوصی تسلا با سازمان وسایل نقلیه موتوری با ادعاهای عمومی ماسک درباره قابلیتهای خودران خودروهای این شرکت متضاد است.