به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسدی گرمارودی سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان در نشست تخصصی جمعیت فرهنگیان جوان گفت: متأسفانه دو مشکل اصلی در نظام مدیریتی کشورمان مشاهده میشود، یک عدم واقعه گرایی و مستندسازی تجربیات و دوم عدم ارزیابی و بررسی نقصها و ضعفها میباشد. در دولت یازدهم و دوازدهم سند تحول هم تصویب و هم شروع به اجرا شد جایگاه معلم در سند تحول یک جایگاه بیبدیل در نظر گرفته شد و زمینه باید طوری فراهم میشد که معلم بهعنوان یک پژوهشگر شناخته شود.
وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم شش وزیر حضور داشتند و تقریباً هر یکسال و سه ماه یک وزیر پای کار بودند که این اتفاق با اصل ثبات مدیریتی در تعارض میباشد و همچنین این دولت به سند تحول آن اعتقادی نداشت و سند بیست سی را جایگزین سند تحول کرد و در یک چشم بههم زدنی سند تحول را کنار زد.
وی اظهار کرد: فشل بودن شورایعالی آموزش و پرورش خاصه در بحث دفاع از سند تحول و دانشگاه فرهنگیان و رتبهبندی معلمان قابلتوجه است و متأسفانه در این دولت استفاده متخلفانه از ماده ۲۸ صورت گرفت درحالیکه ماده ۲۸ فقط باید برای رشتههایی باشد که دانشگاه فرهنگیان آن رشتهها را ندارد و یکی دیگر از آسیبهایی که در این دولت بهوجودآمده اعلام مازاد داشتن نیروی انسانی بود، ما تا سال ۱۴۱۰ حدوداً سالی چهل و پنج هزار نفر باید دانشجو معلم داشته باشیم تا کمبود معلم جبران شود
سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: هشت سال است که دانشگاه فرهنگیان یک ساختمان هم ایجاد نکردهاست و همچنین از کارشناسان باتجربه در ردههای مختلف آموزش و پرورش و بویژه دانشگاه فرهنگیان استفاده نشدهاست و وزرا و معاونین آموزش پروش از بدنه آموزشوپرورش نیستند
وی افزود: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمیگیریم و آموزشهای مستمری را در طول سی سال خدمت معلمان نداریم ما هم چنین در آموزش و پرورش معلمان با تحصیلات عالی بسیار زیاد داریم و حدوداً صد و پنجاه هزار نفر از معلمان ما مدرک کارشناسیارشد دارند. همچنین باید در دولت آینده درجهبندی مدارس احیا شود و ایجاد مرکز برنامهریزی در آموزشوپرورش اتفاق بیفتد و این نهاد حاکمیتی را نباید سیاسی کنیم و از همه نیروهای وفادار استفاده کنیم و آموزشهای مستمر ضمن خدمت برای نیروی انسانی داشته باشیم
وی گفت: احیای رتبهبندی معلمان که الحمدلله کلیت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد میتواند بسیار مفید باشد، چون معلم یک کارمند نیست و یک معلم زحمتکش کمتر از یک استاد دانشگاه نیز نخواهد بود معلمان ما نیروهای حاکمیتی در کشور هستند و ما باید از دانشگاه فرهنگیان بهعنوان دانشگاه مرجع در زمینه تعلیموتربیت یاد کنیم و امکانات همه دانشگاهها را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم و ببینیم که در اقتصاد آموزش و پرورش چه کارهایی در کوتاهمدت و بلندمدت باید انجام دهیم.