به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مدیران رسانههای صوتی و تصویری و مکتوب، به صورت محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالن همایشهای موسسه تربیت بدنی آستان قدس برگزار و برگزیدگان در بخشهای مختلف معرفی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آئین اختتامیه این جشنواره، نبرد امروز دنیا را جنگ رسانهها با ابزارهای تبلیغ، خبرسازی و مفهوم سازی دانست و با اشاره به تعبیرات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کار رسانه و تبلیغ، ابراز کرد: رسانه مهمترین ابزار جنگ بین قدرتهاست و قدرتهای بزرگ با ابزار رسانه اهداف خود را به پیش میبرند.
وی با اشاره به نقش بسیار مؤثر و حیاتی رسانه و تبلیغ در طول تاریخ، عنوان کرد: ابزار رسانهها در طول زمان متفاوت بوده است، اما در هر عصر و زمانی همه جریانات چه حق و چه باطل تلاش میکردند از ابزار رسانه بهره ببردند.
وی نقش رسانهها را در اشاعه فرهنگ رضوی و اسلامی در جامعه کلیدی دانست و افزود: اگر در مواردی مشاهده میشود فرهنگ رضوی در جامعه ما کم رنگ شده است، دلیلش عدم معرفی صحیح معارف و کلام اهل بیت (ع) است، رسانهها تأثیر و نقش مهمی در معرفی سخن اهل بیت (ع) دارند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به استقبال قابل توجه اهالی رسانه از جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، گفت: در نخستین دوره این جشنواره، بیش از ۲۵۰۰ فعال رسانهای از رسانههای مختلف و همچنین فعالان فضای مجازی، شرکت کردند و حدود ۹ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
مهدی خیر جو عملکرد این جشنواره را مطلوب و موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوره شیوع کرونا، به دلیل ایجاد برخی محدودیتها در کشور، فعالیتهای حوزه رسانه نیز مانند بسیاری از عرصههای دیگر کاهش یافت و برنامههای مناسبتی به شکل سابق برگزار نشد، با این وجود استقبال از نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در خور توجه بود.
خیرجو با تقدیر از هیات انتخاب و داوران جشنواره افزود: اینکه اعضای هیات انتخاب و داوران، در بازه زمانی کوتاه حدود ۹ هزار اثر را ارزیابی و برسی کردند، کاری جهادی است که به نوبه خودم از زحمات این عزیزان تقدیر میکنم