به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیمحمد قادری در نشست طرح راهکار یکپارچه هدایت کمکهای خیرخواهانه درخصوص شناسایی و ثبت موسسات خیریه گفت: در این راستا فعالان این حوزه باید احصاء و موسسات غیرفعال مشخص شوند.
وی ادامه داد: اکنون ساماندهی خیریههایی که از سوی بهزیستی و وزارت کشور و ناجا مجوز گرفتهاند هرکدام به صورت مجزا صورت میگیرد که با هم اتفاقنظر هم ندارند. این در حالیست که هیچ خیریهای نیز بانک اطلاعاتی خیرین خود را ارائه نمیکند و حتی بعضاً شفافیت هم ندارند، از این رو یکی از حکمهای ما در این دوره که باید از طریق حوزه مشارکت مردمی پیگیری شود این است که به نسبت صدور مجوزها فرآیندهای جلب و جذب مشارکتهای مردمی چگونه صورت میگیرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت پویشها برای جلب مشارکت مردمی تصریح کرد: تجمیع اعداد و ارقام خیریهها باید تسهیلگری شود و اگر پویشها را به فصل خود و به موقع انجام دهیم تسریع در حمایت و امدادرسانی را افزایش میدهد؛ همچنین در مشارکت از صنوف و جنسهای متعدد غیرنقدی میتوان هزاران نوع خدمت و کار خیر انجام داد.
قادری با بیان اینکه جنس کار خیر باید کمی و مدرن شود، گفت: هر اقلیمی خیرهای متفاوتی دارد، از این رو باید با برش استانی نیز به این مهم پرداخته شود در این میان باید ارتباطات بینالملل را حفظ کرد، زیرا بسیار افراد در خارج از کشور علاقهمند هستند تا در جریان اطلاعات سازمان بهزیستی کشور قرار گیرند، بطوری که عدهای فکر میکنند بهزیستی فقط پرورشگاه است و باید پنجره واحدی از سوی فضای بینالملل دیده شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور هوشمندسازی را یکی از راههای جلب اعتماد مردم دانست و گفت: به عنوان یک سازمان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی باید اتکال کند به اینکه فضای معنوی وجود دارد که سرمایه اجتماعی مردم را دارد، اما این نیازمند زیرساخت حرفهای است تا همه روندهای جذب مشارکتهای مردمی در آن ثبت شود، از این رو باید سراغ شرکتهای خوشنام رفت.