به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیفتر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا میکند.
رییس پلیس راهور تهران در خصوص تاریخچه ترافیک در شهرتهران و امار کاهشی تصادفات در دهه اخیر توضیح داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی در خصوص تاریخچه ترافیک در شهر تهران گفت: ترافیک در ایام کرونا کمتر شد چرا که هر کس که به خیابان میآمد جریمه میشد و ترددها ممنوع بود وهمین الان هم ترددها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد.
سردار حمیدی ادامه داد: همین الان در دورن شهر هم تردد در شبها در بحث تردد شبانه ممنوع است و خارج از این این دوره کرونا تاریخچه را اگر نگاهی کنیم میبینید که هیچ گاه ترافیک تهران و آلودگی شهر تهران حل شده نبود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با همین رشد جمعیت و خودرو، در دهه گذشته فقط یعنی علیرغم افزایش خودرو و توسعه شهر تصادفات ما در سال ۱۳۸۹ افزایشی بوده است، ولی در دهه گذشته بدلیل اصلاح قانون و افزایش سامانهها و بازدارندگی قوانین که اتفاق افتاد و تحولاتی که در حوزه اصلاحات هندسی و آموزشها و رسانهها وفرهنگ سازی و اتفاقاتی که دست به دست هم داد یک روند کاهشی و نوزلی داشته ایم و تصادفات فوتی از ۱۰۵۲ نفر در سال گذشته رسیده به ۵۸۴ نفر در سال رسیده است.
وی افزود: سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بوده است و در سال گذشته به سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور بوده است و این نشان میدهد که ما در حوزه ایمینی و ترافیک خوب عمل کرده ایم و اتفااقت خوبی افتاده است و این کافی نیست و همچنان ما شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم و اینها همه به هم مرتبط است و ما نمیتوانیم آنها را از یکدیگر تفکیک نماییم.
وی گفت: هر وقت ما بتوانیم مساله ترافیک را حل نماییم و ترافیک پاک داشته باشیم و خودروهای ما سوخت پاک داشته باشند میتوانیم مطمئن باشیم که هوای ما هم پاک باشد.
سردار حمیدی بیان داشت: اتفاقاتی که در دورههای گذشته افتاده این بوده که شهر به سمت خودرو محوری رفته است و از همان ابتدا که شهر ساخته شده است افزایش سفر و افزایش تردد با خودرو بوده است و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی که توسعه پیدا کرده است روی سوخت فسیلی آن کار کرده ایم یعنی ناوگان حمل و نقل عمومی که در شهر هستند از سوخت فسیلی استفاده میکنند که اتوبوسهای بی آر تی و ... نمونه بارز آن هستند و اینها جز آلودگی چیزی از خوشان باقی نمیگذارند.
وی افزود: مدیریت شهری در حال حاضر با یک چالش بزرگی روبرو است ناوگان فرسوده و همین ناوگان فرسوده هم تعدادش کم شده یعنی ما در قبل از کرونا شش هزار و پانصد دستگاه اتوبوس فعال داشته ایم الان به دو هزار دستگاه رسیده است که این تعداد با اینهمه جمعیت چه کاری میتواند انجام دهد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیفتر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا میکند.