به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این مراسم گفت: وجه مشترک همه ما در مجموعه مدیریت جدید شهرداری تهران خدمت بیشتر و ملموستر به مردم است و باید از مجموع امکانات، ظرفیتها و توانمندیهای فردی و سازمانی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنیم.
داود گودرزی لازمه خدمت به مردم را ارتقاء ساختارها، سیستم ها، فرایندها، کاهش فساد و تخلف و بهینه کردن کارها دانست و عنوان کرد: باید این روحیه، انگیزه و نگرش را داشته باشیم تا بتوانیم ارتقاء کارمندی و سیستمها را محقق کنیم.
گودرزی پیشگیری، شناسایی و رفع مشکلات مترو را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم زمان انتظار شهروندی که از مترو استفاده میکند را از ۴ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش دهیم، از خرابی تجهیزاتی همچون پله برقی جلوگیری و در صورت خرابی نیز به سرعت موارد را رفع کنیم یا اجازه ندهیم تاخیر قطارها بر اعصاب و روان مردم تاثیر بگذراد، همه اینها مستلزم داشتن روحیه و نگرش درست است.
وی افزود: باید برای اصلاح رویه بین دستگاهها و هماهنگی بهتر؛ ساختارها و آیین نامهها را بازنگری و چگونگی قراردادها و واگذاریها و پیمانها را شفاف سازی کنیم.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: اگر در کارها اولویت و موضوع اصلی مان مردم و زندگی بهتر آنها باشد میتوانیم خودمان را وقف کنیم، تجربه هایمان را به همراه ایده ها، خلاقیتها و نوآوریها به کار گیریم تا به یک شرایط بهتر برای خدمت رسانی به مردم برسیم.
گودرزی تصریح کرد: داشتن این روحیه در مجموعهای مثل مترو که روزانه چندین هزار نفر مسافر دارد ملموستر است و با تلاش و همراهی میتوانید این حرف را عملیاتی کنید و مردم احساس کنند یک اتفاقاتی افتاده که دغدغه هایشان کاسته شده و راحتتر میتوانند در شهر تردد کنند.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار تهران خود را نوکر مردم میداند و شعار هم نمیدهد، تاکید کرد: این ادبیات باید گفتمان همه ما باشد، نگاه ارباب رعیتی نسبت به پرسنل و مردم باید فراموش شود و باید همه افراد با صلاحیتهایی که دارند کنار هم باشند، اگر نگاه همان نگاه خدمت به مردم باشد نحوه کار و پیگیریهای دستور جلساتمان نیز خیلی متفاوت میشود.
شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز با بیان اینکه بازرسی به عنوان یک پایه محکم برای مدیریت ارشد است، اظهار کرد: دستگیری به معنی مچ گیری نیست و بازرسی با نگاه پیشگیرانه کمک میکند تا قبل از اینکه اتفاقی بیفتد کارها در مسیر صحیح انجام شود.
مومنیها مدیر سابق بازرسی شرکت بهره برداری مترو هم با تاکید بر اینکه فعالیت در شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه بدون خرد جمعی و کمک همکاران امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: این شرکت با توجه به حجم وسیع خدمت رسانی به مردم از جایگاه ویژهای برخوردار است و کوچکترین مشکل در مترو میتواند تبعات جبرانناپذیری داشته باشد.
در ادامه سقط فروش مدیر جدید بازرسی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: مترو به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی درون شهری بهترین خدمات رسانی را به شهروندان ارایه میدهد و امیدواریم به پشتوانه همه دوستان بتوانیم خدماتی که به شهروندان ارائه میدهیم را ارتقاء بخشیم.
در پایان این مراسم طی حکمی از سوی رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران روح اله سقط فروش به عنوان مدیر بازرسی جدید شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه معرفی و با اهدای لوحی از زحمات امیر احمد مومنیها تقدیر به عمل آمد.