به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی میرسلیم امروز در همایش سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو کشور گفت: صنعت خودروسازی ما یک صنعت همبندی است و یک قطعه سازی وابستهای از سال ۵۵ در کشور شکل گرفت، اما قطعه سازی نوین از ۲۰ سال پیش در کشور آغاز شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو در کشور سرمایه تلقی میشود، بیان داشت: حتی برخی میگویند که خودرو وارد بورس شود، این در حالی است که در هیچ جای دنیا خودرو کالای سرمایهای تلقی نمیشود.
وی افزود: مشکلات اقتصادی باعث شده مردم برای حفظ ارزش پول ان را وارد بازارهای مختلف از جمله خودرو کنند این در حالی است که ما باید مشکلات کلان اقتصاد کشور را حل کنیم تا خودرو کالای سرمایهای تلقی نشود.
میرسلیم اظهار داشت: اگر بین خودروسازان و قطعه سازان همکاری خوبی باشد، روی قیمت و کیفیت اثر خواهد داشت.
وی افزود: شان قطعه ساز این نیست که بدون مشورت خودروساز محصول جدید تولید کند.
میرسلیم با تاکید کرد و گفت: قطعه ساز باید روی تربیت نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات و همکاری مستمر با خودروساز کار کند.
وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو در بازار ۵۰ درصد بیشتر از قیمت کارخانه است، گفت: این سود به جیب عدهای زالو صفت میرود و قطعه ساز و خودروساز از ان بهرهای نمیبرند.
وی با اشاره به اینکه مجلس از این توان برخوردار است تا ارز ارزانتر از از بازار را برای خودروسازان مطالبه کند، گفت:، اما شما هم این قول را بدهید تا در صورت فراهم شدن چنین امکانی قیمت محصولات خود را کاهش دهید.
این نماینده مجلس افزود: ما این امکان را داریم که مثلا ارز ۲۰ درصد ارزانتر ار بازار برای شما فراهم کنیم، اما شما همقول دهید که به همان نسبت قیمتها را کم کنید. ما این امکانات را داریم.