به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تیتر یک شبکه خبر با موضوع «افت سطح سواد دانش آموزان با ادامه آموزش مجازی»، اظهار کرد: بعد از بحرانی که نظامهای آموزشی در سراسر جهان با آن مواجه شدند و تعطیلی آموزش حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزشها از بستر فضای مجازی پیگیری شد و برای تعدادی از دانشآموزان که دسترسی به آموزش مجازی نداشتند، سعی شد از بسترهای دیگر، آموزش تداوم پیدا کند.
وی با بیان اینکه همواره این سؤال وجود داشت که نحوه و میزان یادگیری دانشآموزان در این فضا در مقایسه با آموزش حضوری به چه شکلی است، افزود: پایشی را در این زمینه انجام دادیم و نتیجه ارزشیابی دانشآموزان دوره ابتدایی را در تمام دروس و پایهها با نتایج ارزشیابی ۲ سال قبل که چنین مشکلی نداشتیم، مقایسه کردیم.
حکیمزاده ادامه داد: مشاهده شد که در این مقایسه، در دانشآموزان خصوصاً دوره اول ابتدایی شاهد افت چشمگیری در یادگیری مهارتهای پایه سواد خواندن و نوشتن هستیم به شکلی که در درس بسیار مهمی مثل فارسی پایه اول که بنیان سواد دانشآموزان هست، درصد دانشآموزانی که نتایج «خیلی خوب» در مقیاس ارزشیابی کیفی ـ توصیفی کسب کردند 10 درصد نسبت به دو سال گذشته کاهش پیدا کرده است و از آن طرف طیف، درصد دانشآموزانی که «نیازمند تلاش هستند»، افزایش پیدا کرده است