به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تخران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با تأکید بر لزوم انتقال نمایشگاه بینالمللی تهران از خیابان سئول به شهر آفتاب به عنوان یک اولویت، گفت: فضای نمایشگاه شهر آفتاب از ظرفیتهای مناسبی برای برگزاری نمایشگاههای بزرگ برخوردار است و امکانات و تجهیزات داخل آن، استاندارد بوده و به شکل مناسبی تعبیه شدهاند، به نحوی که مورد تأیید و تحسین مجریان بزرگ برگزاری نمایشگاه از سراسر دنیا قرار گرفته است.
سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه در جلسه مشترکی که در محل نمایشگاه شهر آفتاب با برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی داشتیم، کیفیت بالا و شرایط مطلوب محل مذکور برای برگزاری نمایشگاه مورد تأکید قرار گرفت، افزود: دکتر صفری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز بعد از بازدید از این نمایشگاه، ضمن تقدیر و تشکر از افرادی که چنین طرحی را با تفکر و ایده مناسب، طراحی و اجرا کردند، از نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان یکی از کمنظیرترین مراکز نمایشگاهی که توانایی رقابت با نمایشگاههای جهانی را داراست، نام بردند.
وی با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد نمایشگاه شهر آفتاب از جمله زیرساختهای مورد نیاز، تهویه مناسب داخلی، تهویه مطلوب طبیعی، امکانات متنوع و جامع، نظافت دقیق و مستمر، نگهداشت تجهیزات موجود به بهترین نحو ممکن و استفاده از نیروهای آموزشدیده در تمام سطوح اداری و اجرایی به عنوان بخشهایی از ویژگیهای این نمایشگاه، اظهار کرد: وجود ایستگاه مترو و خدماتی که از این طریق برای سرعت و سهولت در تردد شهروندان به این محل پیشبینی شده است، از جمله نکات مثبت و ممتاز نمایشگاه شهر آفتاب محسوب میشود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه این موارد، نشاندهنده بلوغ نمایشگاه شهر آفتاب به منظور میزبانی و برگزاری بزرگترین و مهمترین نمایشگاههای ملی و بینالمللی است، تصریح کرد: در این خصوص، ابتدا باید از مدیریت صحیح و متفکرانه این نمایشگاه که بعد از ۴ سال توانسته است این محل را مجداً احیاء کند، تقدیر و تشکر کرد.
نماینده مردم تهران در شورای شهر در ادامه با اعلام اینکه مصوبه شورای شهر در مورد انتقال نمایشگاه بینالمللی تهران توسط هیئت حل اختلاف در وزارت کشور به دلیل اشکالات موجود مورد تأیید قرار نگرفته است، تأکید کرد: به این منظور، تقاضا دارم تا در جلسه مشترکی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری، بتوانیم با رفع مسائل و مشکلات موجود و برطرف کردن ایرادات، در جهت تأیید نهایی مصوبه شورای شهر اقدام کنیم.
وی با اشاره به وجود برخی مسائل و مشکلات عمرانی داخل نمایشگاه شهر آفتاب مانند رمپ و لوپهایی که برای خروج از نمایشگاه باید مسافت زیادی را طی کرد و نیازمند رسیدگی است و لذا اختصاص اعتبار به حوزه عمران این نمایشگاه در بودجه سال ۱۴۰۲ مورد پیشنهاد است، اظهار کرد: کمک به رونق نمایشگاه شهر آفتاب، میتواند نقطه عطفی باشد تا این محل به کانون اتفاقات و رویدادهای بزرگ پایتخت تبدیل شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تا کنون، سهمیه اختصاص اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کاملاً متوقف شده و هیچگونه واگذاری از سمت دولت به شهرداری تهران انجام نشده و اتوبوسهای خریداری شده از سوی مدیریت شهری صورت پذیرفته است، تصریح کرد: بعد از وقفه ۱۲ ساله، الگوهای اجرایی مدیریت شهری در دوران گذشته، مورد توجه مدیریت جدید شهری قرار گرفته و بخشی از آن الگوها با پیگیریهای مستمر شهرداری تهران اجرایی شدهاند که جای تقدیر و تشکر دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در مراسم روز گذشته، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تککابین به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه شد که این امر میتواند شروع خوبی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، تأکید کرد: البته این تعداد اتوبوس، تنها میتواند بخش کوچکی از نیاز ناوگان را برطرف کند چرا که تهران با کمبود ۷ هزار دستگاه اتوبوس مواجه است و ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال موجود، فاصله زیادی با رفع کل نیاز ناوگان دارد.
وی با اشاره به اینکه اگر قراردادهای مرتبط با سازندگان داخلی به صورت صحیح و به موقع پیش برود، میتوانیم ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز به ناوگان اضافه کنیم که البته تحقق این مهم، نیازمند پیگیریهای مستمر است، اظهار کرد: در این واگذاری، حدود ۸۰ درصد از قیمت اتوبوسها در قالب یارانه از سوی دولت پرداخت شده که در واقع حمایت از مردمی است که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده میکنند و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان اینکه در این مراسم، ۶۲ دستگاه مینیبوس نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد، اما باید بدانیم تمام مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل با این تعداد اتوبوس و مینیبوس برطرف نخواهد شد، تصریح کرد: مینیبوسهای جدید برای نقاطی از سطح شهر که تردد اتوبوس در آنها امکانپذیر نیست، میتوانند مورد استفاده قرار گیرند، ضمن اینکه ورود ۳۰۰ دستگاه تاکسی نو به ناوگان تاکسیرانی و رسیدن به سقف نوسازی ۷ هزار دستگاه تاکسی، میتواند اتفاق خوبی را برای پایتخت رقم بزند.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر و تشکر از معاونت مالی و اقتصاد شهری و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: البته نکته مهمی که در این میان وجود دارد، سهمیه ناوگان تاکسیرانی از ورود خودرو بعد از تأیید واردات خودرو توسط دولت است که انتظار میرود بخشی از این واردات به ناوگان تاکسیرانی تهران اختصاص یابد تا با استفاده از خودروهای خارجی، بتوانیم ناوگان فرسوده تاکسیرانی را مجدداً احیاء کنیم.