به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، “معلم خوب من” برنامهای با اجرای سعید امامی چند شبی است که مهمان معلمان و دانشآموزان است، این برنامه به مناسبت هفته معلم به مدت پنج شب طراحی شده که تا به الان مورد استقبال تعداد بیشماری از افراد قرار گرفته است به همین خاطر تصمیم گرفتیم با خانم سمندری تهیه کننده و کارگردان این برنامه به گفتگو بنشینیم.
تیمی که پای کار این برنامه هستند سبقه و سابقه تعلیم و تربیتی دارند یعنی یا معلم هستند یا در حوزه آموزش و پرورش کار میکنند برای همین تعلیم و تربیت و معلم دغدغه ما بوده و حتی دغدغه شخصیای بوده که بعد به دغدغه جمعی تبدیل شده و بهترین فرصت برای کار در این حوزه را در هفته معلم دیدیم و تصمیم گرفتیم این کار را در برنامهای مثل برنامه شاد پیاده کنیم که تمام اهالی آموزش و پرورش و معلمها و دانش آموزان در آنجا حضور دارند. به طور کل مجموعه طراحیها بدین صورت بود که بتوانیم مسائل حوزه آموزش و پرورش و به خصوص معلمها را پوشش دهیم
فضا برنامه فضای معلمان و دانش آموزان و مدارس است. مهمانها از اقشار مختلف انتخاب میشوند از مدیر شبکه آموزش گرفته که مهمان شب اول برنامه ما بودند تا شاعران معروفی مانند سعید بیابانکی، عمو فیتیلهایها و شهاب مرادی. یک بخشی از برنامه هم مربوط به این است که معلمان این مهمانها را هم سعی میکنیم پیدا کنیم که در برنامه حضور داشته باشند یعنی مهمانهای برنامه ما با معلمانشان روبهرو میشوند و در آن قسمت داستانها و خاطرات کلاس درس گفته میشود. قسمت دیگر برنامه مربوط به مسئولان وزارت آموزش و پرورش هست که در برنامه حضور پیدا میکنند و با آنها درباره بخشهای حاکمیتی آموزش و پرورش صحبت میکنیم که مسئولین آموزش و پرورش تا به الان چه کردهاند و باید چه بکنند.
خوشبختانه تا به الان استقبال خوبی از برنامه شده است برنامه شاد از این جهت که به تمام دانشآموزان به طور مستقیم دسترسی دارد برنامه خوبی است. در شب اول تعداد کاربرانی که برنامه را همزمان به صورت پخش زنده مشاهده کردند ۲۰ هزار نفر بود. در انتهای برنامه مجموعه کاربرانی که برنامه را در طول این مدت مشاده کردند به ۱۸۰ هزار نفر رسید و وقتی که برنامه روی کانال شاد قرار گرفت بیشتر از یک میلیون بازدید به خود اختصاص داد که از این جهت باعث خوشحالی است که این برنامه تا این حد مورد استقبال افراد قرار گرفت.
جایی که خود نوجوانها درباره دغدغههایی که دارند در نقطه طراحی و بحث و ایدهپردازی نشستند برنامههای خوبی ساخته شد. در مسائل حوزه دانشآموزی و نوجوانی نیز باید به همین صورت عمل کرد که خود دانش آموز و نوجوان در قالب یک مسابقه و بازی و نه لزوما اتاق فکر، به حل چالشهای خودشان بپردازند خصوصاً اینکه میبینیم نوجوانهای ما چقدر فعالتر و متفکرتر و وارد مسائل جدیتر جامعه شدهاند. پس باید از خودشان کمک گرفت تا ابتدا مسائل خود را بیان کرده و بعد حل کند یعنی هم در جایگاه طراحی و هم در جایگاه اجرا درآیند.