به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، پروژه بزرگ راهسازی پاتاوه-دهدشت به طول ١٣۶ کیلومتر در ادامه محور شهرضا-سمیرم-بهبهان است و ارتباط استانهای جنوب غربی کشور به استانها مرکزی را برقرار میکند.
محور پاتاوه-دهدشت میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور است و این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به بهرهبرداری رسید.
ادریس مهدیانی، مدیر پروژه راهسازی پاتاوه-دهدشت در بخشی از برنامه دادستان دوم مرداد ماه درباره ابعاد این پروژه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از استانهای مرکزی است که از لحاظ زیرساختی اگر بخواهیم با بعضی از استانها مقایسه کنیم جزو استانهای کم برخوردار است و در سفری که مقام معظم رهبری به این استان در دهه ۷۰ داشتند، اولین نکتهای که ایشان اشاره کردند بحث توسعه زیرساختی استان بود.
وی افزود: به این جهت برنامهای به وزارت راه و شهرسازی برون سپاری شد که بیاید و قسمتی از کریدور جنوب کشور را در شهرضا تا شهرستان بهبهان تکمیل کنند و در واقع جزو کریدورهای اصلی کشور شود به همین جهت از همان سالی که رهبر معظم انقلاب تشریف آوردند، مسئولین آمدند این پروژه را به چهار فاز تبدیل کردند.
بیشتر بخوانید:
چرا دو حلقه چاه شرکت مس سرچشمه پلمب نشد؟ / هدف پروژه محور پاتاوه-دهدشت تکمیل کریدور جنوب بود +فیلم
حال با توجه به اهمیت بهره برداری از این پروژه پس از ۲۷ سال، تیم تولید خبرگزاری دانشجو روایتی کوتاه از مشکلات ساخت این پروژه در طول سالهای اخیر و فواید این بهره برداری از این محور تهیه کرده است.
فیلم: