به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نشست با سرمایهگذار بخش خصوصی در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه طبق مدارک و مستندات ارائه شده توسط سرمایه گذار، در سال ۸۹ قرار دادی مابین این شرکت سرمایهگذاری و شهرداری رشت منعقد شد که بنا به دلایل نامعلومی تاکنون اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه شهر رشت با مشکلات ترافیکی متعددی مواجه است، افزود: رشت به لحاظ جمعیتی روز به روز در حال گسترش است، اما متاسفانه وضعیت خیابانهای شهر همطراز جمعیت توسعه پیدا نکرد و همین مسئله موجب بروز گرههای ترافیکی در رشت شده است.
کارگرنیا با تأکید به اینکه رشت جزو شهرهای بزرگ کشور است، افزود: شهر رشت فاقد کمربندی و رینگ است و سالهاست که موضوع اجرای رینگ ۹۰ متری و کانال ژ پنج که اجرای آن تأاثیر فراوانی در کنترل و بهبود وضعیت ترافیک دارد مطرح شده، اما طی این سالها اقدام موثری در این باره انجام نشد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آمادگی مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی پیرامون اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری در شهر رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس مدارک و مستندات در سال ۸۸ سرمایه گذار بخش خصوصی آمادگیاش را به منظور مشارکت در پروژه رینگ ۹۰ متری اعلام کرد و در این راستا نیز قراردادی فی مابین شرکت سرمایه گذار و شهرداری رشت منعقد شد که پس از آن بنا به دلایل نامعلومی اجرایی نشد.
کارگرنیا با انتقاد از بیتوجهی به اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری در رشت تصریح کرد: یقیناً اجرای این پروژه در همان سال میتوانست تأثیر فراوانی در کنترل و بهبود وضعیت ترافیک رشت داشته باشد و انجام این پروژه یقیناً در سالهای ۸۰ هزینه کمتری نیز به بیت المال تحمیل میکرد که متأسفانه پنهانکاریهای شائبهبرانگیز درباره اجرای این قرارداد در کنار رقم زدن وضعیت ترافیکی نامناسب، در شرایط فعلی نیز بار مالی فراوانی به شهر تحمیل میکند.
وی با اشاره به اینکه اخیراً سرمایه گذار این پروژه به بنده مراجعه کرد و با اطلاعاتی که در اختیارم قرار داد از وجود این قرارداد مطلع شدم، افزود: شورای ششم رشت عزم خود را به منظور کنترل و کاهش معضل ترافیک که دغدغه بسیاری از شهروندان است جزم کرده و از حضور سرمایه گذار در پروژههای عمرانی رشت استقبال میکند.
رئیس شورای رشت به عدم حضور شهردار رشت در این جلسه اشاره کرد و گفت: شهردار رشت به واسطه حضور نمایندگان یکی از وزارتخانهها در رشت نتوانست در جلسه امروز حضور داشته باشد.
پروژه رینگ ۹۰ متری حجم بزرگی از ترافیک رشت را برطرف میکند
محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنده نسبت بهاین پروژه دیدگاه مثبتی دارم اظهار کرد: برخی از ایراداتی که شهرداری رشت درباره این پروژه مطرح میکند بهحق است و یقیناً با چند نشست تخصصی این مشکل برطرف میشود.
وی با بیان اینکه در نهایت ماحصل این نشستها ختم به نتایج خوبی برای این پروژه میشود، افزود: اجرای رینگ ۹۰ متری حجم بزرگی از ترافیک رشت را برطرف میکند.
شوراهای ادوار گذشته پذیرای سخنانم درباره پروژه رینگ ۹۰ متری نبودند
محمد حسین سالکی سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در این جلسه با قدردانی از نگاه شورای ششم رشت نسبت به این موضوع اظهار کرد: این پروژه بسیار بزرگ است و یقیناً در رفع مشکل ترافیک شهر بسیار تاثیر گذار است.
وی با قدردانی از نگاه حمایتی و دلسوزانه ریاست شورا برای خدمت به شهر و توسعه رشت افزود: بنده طی سالهای اخیر که قرار داد این پروژه بنا به دلایل نامعلومی اجرایی نمیشد به روسای شوراهای ادوار گذشته رشت بارها مراجعه کردم، اما به غیر از واثق کارگرنیا هیچ کدام پذیرای سخنانم نشدند و از سال ۸۹ تا کنون این قرار داد بلاتکلیف باقی ماند.
سالکی با بیان اینکه در سال ۸۹ مدت اجرای قرار داد منوط به صدور کلیه مجوزها شده بود، تصریح کرد: شهرداری در همان زمان به دریافت تضامین اجرایی تأکید داشت که ما هم اعلام کردیم که از بابت تضامین مشکلی نداریم و متاسفانه در همان سالها صورتجلسهای در شهرداری تنظیم شد که بعدها متوجه شدیم از این بابت نیت مثبتی وجود نداشته و تبدیل به مشکلات دیگر و در نهایت توقف اجرای پروژه شد.
سرمایه گذار پروژه رینگ ۹۰ متری رشت با اشاره به اینکه قرار بود زمینی به منظور تجهیز کارگاه در اختیار ما قرار دهند افزود: متاسفانه هیچ زمینی در این باره به ما اختصاص داده نشد و بعد از مدتی نیز موضوع فسخ قرار داد را مطرح کردند که در این باره نیز، چون قرارداد مشارکتی بود اجازه فسخ یک طرفه را نداشتند.
پس از مباحث مطرح شده، مقرر شد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلام رشت در اسرع وقت نسبت به بررسی بندهای قرار داد مربوطه وارد عمل شود و نتایج بررسیها به زودی و با حضور ریاست و اعضای شورا، شهردار رشت و سرمایه گذار بخش خصوصی به اطلاع رسانده تا تصمیمگیریهای نهایی انجام شود.