مهدی بختیاریزاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با عرضه کالا در میادین تحت مدیریت این سازمان در شب یلدا پرداخت و اظهار داشت: با استناد به گزارشهای رسمی از بانک مرکزی، شاهد این هستیم که سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار تهران توانسته است قیمتها را به طور چشمگیری پایینتر از بازار آزاد حفظ کند.
بختیاریزاده افزود: در حوزه میوه و ترهبار، قیمتها در میادین این سازمان حدود ۵۱ درصد پایینتر از میانگین قیمت در سطح شهر تهران است. در حوزه گوشت این تفاوت به ۶۳ درصد و در حبوبات به ۲۰ درصد میرسد.
وی علت این تفاوت قیمت را حذف واسطهها و سود متعارف عنوان کرد و ادامه داد: نظارتهایی که بر این قیمتها انجام میشود باعث میشود که نرخها بهطور عادلانه و با توجه به اصول اقتصادی تعیین شود. البته برخی از اقلام خاص که قیمتهای آنها خارج از عرف است، ممکن است به سختی در میادین تأمین شوند، اما این اتفاق به ندرت و در مقاطع خاص سال رخ میدهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار تهران، ضمن اشاره به نقش واسطهها در افزایش قیمتها، تصریح کرد: گاهی اوقات مداخله دلالها باعث میشود که قیمت برخی اقلام به طور غیرمتعارف افزایش یابد، اما ما در سازمان مدیریت میادین نمیتوانیم این قیمتها را به مردم عرضه کنیم.
وی همچنین تأکید کرد که در تمامی میادین تحت نظارت این سازمان، قیمتها ثابت و یکسان است. در بیش از ۳۰۰ میدان و بازار متعلق به سازمان مدیریت میادین، از شرق تا غرب و شمال تا جنوب تهران، هیچ تفاوت قیمتی وجود ندارد. اگر شهروندان شاهد تفاوت قیمتی در دو میدان مختلف بودند، میتوانند این موضوع را گزارش کنند، زیرا چنین اختلافی تخلف محسوب میشود.
بختیاریزاده در پایان اشاره کرد که نظارتهای دقیق بر قیمتها و عرضه اقلام اساسی به شهروندان از اولویتهای این سازمان است و در مقاطع خاصی که ممکن است تأمین برخی اقلام دشوار شود، این شرایط موقتی و محدود است.