به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مازیار حسینی امروز در بیستمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلان شهرها که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه تخصص طی چند سال گذشته در شهرداری تهران مورد تاکید بوده است و خدمت جهادی و کار بی منت از شاخص های کار در شهرداری بوده است، گفت: در پروژه های بزرگی که در سطح پایتخت اجرا شده، از توانمندی پیمانکاران، مهندسان مشاور و طراحان داخلی استفاده شد و تنها در برخی کنترل ها از مشاوران مجرب خارجی استفاده کردیم.
وی با بیان این که شهرداری تهران سعی داشت تا روحیه امید و نشاط را با اجرای پروژه ها به خصوص در زمان های سخت در سطح شهر نشان دهد، افزود: این اقدامات به ویژه در زمان اوج تحریم ها و نوسانات ارز و غیره با روال عادی خود ادامه داشت تا شهروندان با خیالی آسوده زندگی کنند و نگرانی نداشته باشند.
حسینی با اشاره به پروژه های مهمی که در سال های گذشته در تهران اجرا شد، خاطر نشان کرد: یکی از پروژه های مهم شهر تهران، احداث بزرگراه امام علی (ع) بود که دکتر قالیباف، شهردار تهران سال گذشته قول داد تا این پروژه سال آینده بهره برداری شود و به لطف خدا بزرگراه امام علی(ع) همزمان با میلاد امام علی (ع) و سوم خرداد افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگی های این پروژه تصریح کرد: بزرگراه امام علی (ع) از شمال و از دارآباد شروع می شود و تا کمربندی شهرری و طرح حرم تا حرم ادامه می یابد و بیش از 1200 میلیارد تومان برای رفع معارضان آن هزینه شده است.
معاون شهردار تهران افزود: این بزرگراه از مناطق مختلفی عبور می کند و با طول 38 کیلومتر در 19 ماه به بهره برداری رسید و در مسیر آن تونل بزرگ امیر کبیر نیز وجود دارد که مراحل سیویل این تونل نیز پایان یافته و بعد از اتمام موضوع تهویه آن به بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر اهمیت کیفیت در اجرای این پروژه ها، گفت: بزرگراه امام علی (ع) دارای 56 پل در 25 تقاطع است و جزو سه پروژه مهم شهری در کنار پروژه بزرگراه صیاد شیرازی و یادگار امام (ره) است که مورد تاکید شهردار تهران بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: احداث پل جوادیه و همچنین تونل نیایش با 10 هزار و 252 مترو همچنین افزایش ظرفیت بزرگراه صدر با 11 کیلومتر که 5 کیلومتر عملیات پل سازی تک پایه و 6 کیلومتر پل رمپی در آن احداث شده است از دیگر پروژه های مهم شهری بوده است.
حسینی با تاکید بر این که باید توانایی صنعت راه و ساختمان را در توسعه زیر بنایی مورد توجه قرار داد تا بخشی از معضلات اشتغال برطرف شود، گفت: بیش از 75 درصد پروژه ها توسط دولت انجام می شود که به معنای استفاده از پول نفت است و به همین دلیل طی سال های اخیر پیمانکاران تضعیف شده اند، اما در شهرداری پول نفتی وجود نداشت و دولت نیز کمکی نمی کرد و این پروژه ها با درآمد شهرداری و آن هم بدون تراکم فروشی و با استفاده از دانش متخصصان و پیمانکاران داخلی انجام شده است.
وی افزود: شهرداری تهران جزو معدود سازمان هایی بوده است که توانسته از فاینانس ایران-چین استفاده کند و این نشان می دهد که می توان بدون وابستگی به نفت مشکلات را حل کرد.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بدون فکر و داشتن طرح و استفاده از تجارب قبلی نمی توان در هیچ کاری موفق بود.