به گزارش گره فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، این اثر، رسانه عکس را از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار می دهد و با تجریه و تحلیل کار عکاسان کلاسیک و معاصر و بررسی جایگاه عکاسی در جامعه و تقسیم بندی عکاسی به بخش عکاسی هنری، عکاسی مستند و عکاسی شخصی مباحث این کتاب را پیش برده است. اولین مبحث این کتاب با عنوان عکس چیست؟ آغاز شده است که شاید یکی از بهترین سوالات اساسی هر عکاس باشد و نویسنده سعی کرده است پاسخ مناسبی به آن بدهد. آن گاه کتاب به نقش عکاس و دیدگاه های گوناگونی همچون دیدکالبدشناسانه، دید آسیب شناسانه، دید نقاشانه و ... پرداخته است.
در مجموع نویسنده سعی در پاسخگویی بسیاری از سوالات ذهنی عکاسان و با چاپ تعدادی عکس سیاه و سفید از بعضی عکاسان مهم به فهم بیشتر مباحث کتاب کمک کرده است.
این کتاب در 9 فصل، عکس چیست؟، نقش عکاس، مسئله زیبایی، عکاسی به منزله حقیقت و دروغ، عکاسی رادیکال، تصویر چهره ها، عکاسی خانوادگی، عمل عکسبرداری و کاربردهای نوین تدوین شده است.
چاپ دوم این اثر در 200 صفحه، مصور با قیمت 70000 ریال توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به حوزه عکاسی قرار گرفته است.
علاقمندان جهت تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 تماس حاصل نمایند