به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صنعت گیم کشور را در ابتدای مسیر و نوپا دانست و گفت که باید در این عرصه فعالیت مضاعفی صورت گیرد تا این کودک نوپا شروع به دویدن کند و بحث بازیهای رایانهای در همه رسانههای تصویری، مجازی و مکتوب به صورت گسترده کار شود و سرمایه گذاران با این صنعت آشنا شده و از آن حمایت کنند.
«حسین میرمحمدی» با بیان اینکه رایانه و تولیدات مرتبط با آن در همه کشور ها جزء جدا نشدنی در خانواده بخصوص در میان نوجوانان و جوانان به شمار می رود، یادآور شد: بازی های رایانه ای بهصورت یک طیف گسترده در فکر افراد ورود پیدا کرده است.
وی توضیح داد: برای جلوگیری از تاثیرات منفی برخی بازی ها بر افکار مخاطبان در گروه های سنی مختلف می توان با ساخت بازی های متنوع و با کیفیت برگرفته از سنت های ایرانی ورود تولیدات خارجی را محدود کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تولید گسترده بازی های ایرانی و امکان عرضه به دیگر کشورها امکان درآمدزایی مناسب و درنهایت اشتغال زایی را برای جوانان دانش آموخته در رشته های رایانه، طراحی و دیگر بخش های مرتبط می شود.
میرمحمدی به ضرورت تولید بازی های استاندارد و در حد عرضه بین المللی اشاره کرد و گفت: صنعت بازی رایانه ای نباید همچون صنعت خودرو سازی کشور و محدود به داخل فعالیت کند، بلکه باید با جذب سرمایه گذاران در این عرصه به بالا رفتن سطح تولیدات با قیمت های مناسب کمک شود و فرهنگ غنی ایران – اسلامی از این طریق دیگر کشور ها عرضه شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی استاندارد سازی صنعت گیم کشور را با اهمیت دانست و بر توجه جدی به این بخش به عنوان حوزه ای گسترده ، با مخاطب فراوان و توان اشتغالزایی مناسب تاکید کرد.