به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، آخرین هفته نامه صوتی حسن رحیم‌پورازغدی به بیان ابعادی از «اسلام گرایی و ملی گرایی» اختصاص دارد. مؤسسه طرحی برای فردا در سال 1392 ضمن تبریک عید نوروز و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به ابعاد دیگری از نسبت «اسلام گرایی و ملی گرایی» پرداخته و جنبه‌های مثبت و منفی فرهنگ ایران پیش از اسلام را به بحث گذارده است. در مقاله شفاهی پیشین، بخش نخست «اسلام و ایران» به پرسش‌های مهمی پاسخ داده شد که این مباحث در منابعی چون خدمات متقابل اسلام و ایران و ... نیز قابل پیگیری است. همچنین به کلمات فارسی در قرآن کریم و نیز آیاتی از قرآن در شأن ایرانیان اشاره شد. در این نوبت به پرسش‌هایی دیگر از این قبیل پرداخته می‌شود: 1)نسبت ملی گرایی و ایدئولوژی (ملت پرستی و نژاد پرستی، خود یک ایدئولوژی غربی و غیر ایرانی است) 2) آیا حضرت زرتشت (ع)، پیامبر و مصلح الهی بوده است؟ 3)"دوگانه پرستی چگونه از آئین مغ‌ها و ایران پیش از زرتشت وارد آئین زرتشتی شد؟ 4)آریائیان چگونه سرزمین هند و ایران را از صاحبان اصلی و ساکنان باستانی، گرفته و تصرف کردند؟ 5)نسبتی میان زرتشت با نژاد پرستی نبوده است؟ 6) انسان بودن خدا و خدا بودن انسان، آئین غسل تعمید با خون گاو، مراسم عشاء ربّانی (نان و شراب و تثلیث و ثنوی گری) چگونه از آئین هند و ایرانی «میترائیزم» وخورشید پرستی وارد مسیحیت در اروپا شد؟ 7) جنگ خدایان چون خدای نور و روشنایی با خدای تاریکی و ظلمت، چگونه وارد آئین زرتشتی شد و توحید را به شرک ثنویت(دوگانه پرستی) در ایران یا تثلیث(سه گانه پرستی) در مسیحیت کرد. 8) چرا اصلاحات جناب زرتشت در ایران پیش از اسلام، شکست خورد؟ (ابهام مطلق در اسناد تاریخی زندگی جناب زرتشت و ابهام در مرز میان افسانه و تاریخ) 9) از پرستش آتش تا احترام به آتش؟! از اساطیر هندی گاومحور تا گاو پرستی در مذاهب هند و ایرانی و آریایی 10) کمیت و کیفیت اوستا در ابهام تاریخی و تناقض‌های محتوایی 11) آخر الزّمان زرتشتی و هزاره گرایی در ایران پیش از اسلام 12) شباهت‌ها و تفاوت‌های بهشت و جهنم زرتشتی و اسلامی 13) زرتشتیان، مردمی غالبا آرام و نیک‌خواه 14) زرتشتیان جهان، رو به انقراض تاریخی و پایان جمعیتی 15) مزدک، مانی و شکاف‌های معنوی و اجتماعی در ایران زرتشتی 16) برخی دیگر از اشتراکات و تفاوت‌های اسلام با آئین زرتشتی، مزدکی و مانوی