به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهدی نوید ادهم با بیان اینکه اساس واگذاری مدارس دولتی در مناطق محروم به بخش خصوصی، استفاده از مشارکت مردم در تامین هزینه های مدرسه است اظهار کرد: جذب مشارکت ها یک اصل است و مورد تایید قرار دارد.
وی افزود: اما چگونگی انجام آن بحث دیگری است و باید بررسی کرد که آیا این واگذاری ها، آموزش و پرورش را از وظایف اصلی خود باز می دارد یا خیر؟
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح از روزی که تنظیم شده تا کنون که در حال اجراست، دستخوش تغییراتی شده است گفت: این طرح در ابتدای امر آسیب شناسی شد و مشکلاتی داشت که تذکرهای لازم داده و در ادامه اصلاح شد.
نویدادهم افزود: خوشبختانه اکنون برنامه واگذاری مدارس بروز رسانی و مناسبتر شده و برخی آسیب های موجود که کارشناسان و نمایندگان مجلس به آن وارد کرده بودند کاهش یافته است.
نوید ادهم در واکنش به شائبه پولی شدن این مدارس در آینده عنوان کرد: قطعا این اتفاق نمی افتد و این طرح چنین پیامی ندارد.