به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رای اکثریت اعضا، به ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مؤسسات آموزشی انتخاب شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: انشاالله با حضور فرهادی شاهد تحولات مثبت در آموزش عالی کشور باشیم.
وی افزود: شورای اسلامی شدن دانشگاهها از قدیمیترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و 13 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن عضویت دارند و این شورا موفق شده است که سند دانشگاه اسلامی را به عنوان یکی از مهمترین اسناد بالادستی حوزه آموزش عالی کشور به تصویب برساند.
پس از سخنان حجتالاسلام محمدیان، با رأی اکثریت اعضا دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رباست شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مؤسسات آموزشی انتخاب شد.
فرهادی هم در این جلسه گفت: جلسات شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مؤسسات آموزشی در دوره جدید به سمت اجرای همه جانبه سند دانشگاه اسلامی حرکت خواهد کرد.
در ادامه جلسه با رأی مثبت اعضا، شریعتینیاسر نیز به سمت دبیر هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.
در ادامه جلسه، گزارش تدوین «الگوی شبکه ارتباطات و اقدامات نظام پژوهش و فناوری» که توسط دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی تدوین شده است ارائه شد.
پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود در رابطه با اجرای این الگو در دانشگاههای معتبر کشور برای سنجش و توانمندی این الگو، در نظر گرفتن مقتضیات کشور در اجرای الگوهای مدیریتی، جلب مشارکت حداکثری دانشگاهیان در اجرای این اسناد، محول نمودن اجرای این اسناد به بدنه اجرایی آموزش عالی کشور ضمن نظارت بر این روند، توجه به مقتضیات محلی و فرهنگی دانشگاهها در روند اجرای اسناد بالادستی، در نظر گرفتن سازوکارهای منعطف در اجرای این اسناد، تبادل دائم و منظم تجربیات اجرایی میان بدنه اجرایی و بدنه مدیریتی اسناد، سادهسازی حداکثری الگوهای مدیریتی در اجرای اسناد مصوب شورای اسلامی شدن، تقویت بدنه کارشناسی دستگاههای اجرایی به منظور اجرای بهینه اسناد مصوب، لزوم ایجاد اجماع در میان همه فعالان دانشگاهی به منظور اجرای اسناد مصوب ذیل سند دانشگاه اسلامی و گزارشگیری منظم از روند اجرای اسناد و بازنگری مدلهای اجرایی بر اساس این گزارشها پرداختند.