به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» نگاهي به تجربه دو دهه گذشته میتوان، 6 دوره مجزا را در بازار مسكن شناسایی كرد: اوایل رونق (1390)، اوج رونق (1391)، پايان رونق (فصل اول1392)، اوایل رکود (سه فصل آخر 1392)، تثبيت رکود (1393)، اواخر ركود(1394). براين مبنا، فعالان بازار مسكن اعم از خريداران، فروشندگان، سازندگان، سرمايهگذاران، مشاوران املاك و حتي فعالان بازارهاي موازي مسكن بايد ضمن شناسايي دورههاي رونق و ركود، تصميم صحيح و متناسب با هر دوره را در خصوص خريد، فروش، ساخت و مشاركت اتخاذ کنند.
بهعنوان نمونه، شواهد حكايت از رو به پايان بودن ركود مسكن در نيمه دوم سال جاري داشته و بالطبع، ورود به بازار مسكن براي شروع ساخت يا خريد، داراي توجيه اقتصادي خواهد بود. واحد آموزش روزنامه «دنياي اقتصاد» براي تشريح ابعاد پيدا و پنهان بازار مسكن كشور، خصوصا پس از تحولات سياسي اقتصادي اخير، يك دوره آموزشي تحت عنوان «استراتژی سرمایهگذاری و تحلیل بازار مسکن سالهاي 94 تا 96» را 11 مرداد توسط دکتر بهروز ملکی، تحليلگر ارشد بازار مسكن برگزار خواهد کرد. در اين دوره آموزشي، ضمن ارزیابی متغیرها و عوامل تاثیرگذار (نقدینگی، قیمت نفت، توافق هستهاي، مالیاتها، وام مسکن، بورس، دلار و...) بر بازار مسکن، استراتژيهاي خرید، پیش خرید، فروش، پیش فروش يا ساخت مسكن طي سالهاي 94، 95 و 96 مورد بررسي قرار ميگيرد.
منبع: دنیای اقتصاد