حمید بروغنی، موسس اتاق بازاریابی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه برنامه بازاریابی باید مبتنی بر واقعیات و فرضیات معتبر باشد گفت : اندازه سهم بازار ، فروش ، نقاط ضعف و قوت و همچنین ارزیابی دقیق و کامل از بازار مهمترین عوامل در تهیه برنامه بازاریابی است.
وی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع باید تعریف دقیق و مناسبی از بازار هدف خود داشته باشند تا بتوانند بر اساس اطلاعات به دست آمده از نقاط ضعف و قوت سازمان خود برنامه بازاریابی را درست تدوین کنند افزود : ارتباط نزدیک با مشتری و داشتن مدیریت منعطف مهمترین عوامل در شروع ایجاد استراتژی بازاریابی است.
به گفته وی طراحی ، رنگ و نام تجاری از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی هستند و این در حالی است که یک نام تجاری قوی می تواند در ایجاد و حفظ بازار سازمان خود بسیار موفق باشد.
وی همچنین نوآوری مداوم را لازمه بقای شرکت عنوان کرد و اظهار داشت : برای موفق شدن ارائه محصول جدید به بازار باید با خلاقیت و در نظر گرفتن نیاز مشتری عمل کنیم.
بروغنی داشتن یک برنامه تبلیغاتی را استراتژی بازاریابی ضروری دانست و تصریح کرد : صاحبان صنایع نباید برای پایین آوردن هزینه ها از برنامه تبلیغاتی چشم پوشی کند زیرا برای داشتن کسب و کار موفق و ماندگاری باید تبلیغات انجام شود.
گفتنی است ؛ سایت اتاق بازاریابی ایران به نشانی اینترنتی www.otaghebazaryabi.ir از کلیه فعالان حوزه بازاریابی و مدیران بازاریابی واحدهای تولیدی و توزیعی جهت ثبت نام و عضویت دعوت بعمل می آورد.