به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» ، علی اصغر فانی در جمع اعضای شورای موسسان مدارس غیر دولتی افزود: روح حاکم بر سند تحول ، کیفیت بخشی به تعلیم وتربیت و تحول آموزشی است و بخش غیر دولتی می تواند در کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی ایفا کند .
وی افزود : توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش ، ارتقای مدیریت آموزشگاهی است و تمرکز زدایی در آموزش و پرورش از سیاستهای این وزارتخانه در دولت یازدهم است و توسعه مشارکت به عنوان سیاست مدیریتی در آموزش و پرورش دنبال می شود .
فانی ادامه داد: حضور بخش غیر دولتی در فرآیند تعلیم و تربیت در کنار بخش دولتی می تواند هم عامل ارتقا و هم ارائه الگوهای خوبی برای تعلیم و تربیت باشد .
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس غیر دولتی می توانند به گونه ای عمل کنند تا آموزش و پرورش بتواند از سرمایه های ملی به خوبی بهره ببرد و هم اکنون نتیجه تاسیس مدارس غیر دولتی را در استفاده از نیروی خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش می توان مشاهده کرد .
فانی خاطر نشان کرد: استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مدارس غیر دولتی توانست به اشتغال جامعه منجرشود و کمک بسیار خوبی در سال های گذشته برای اشتغال زایی جوانان باشد .
وی به آموزش از راه دور دانش آموزان اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش با گسترش و افزایش مراکز آموزش از راه دور پوشش تحصیلی دانش آموزان را حتی در مناطق محروم و دور افتاده به حداکثر رسانده است .
فانی تصریح کرد: با عقد تفاهم نامه های متعدد در دو سال گذشته با سازمان ها و نهادهای مختلف توانستیم مشارکتهای خوبی در بخش تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش جذب کنیم .
وی افزود: سال گذشته موسسان مدارس غیر دولتی اداره بسیاری از مدارس دولتی در مناطق محروم و حاشیه شهرها را بر عهده گرفتند و 140 هزار دانش آموز را در این مناطق تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار دادند.