به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ به نقل از رویترز، این سرویس به اشتراک گذاری عکس در سه سال اخیر به سرعت رشد کرده و توانسته رقبایی همچون توییتر و اسنپ چت را پشت سر بگذارد. اینستاگرام که تحت مالکیت فیس بوک است در ماه های اخیر امکانات و محصولات جدیدی را به سرویس های خود افزوده تا بتواند کاربران بیشتری را جذب کند.
بیش از 75 درصد از کاربران اینستاگرام در خارج از ایالات متحده زندگی می کنند و بیش از نیمی از 100 میلیون کاربر جدید آن در اروپا و آسیا ساکن هستند. اینستگرام در برزیل، ژاپن و اندونزی محبوبیت فوق العاده ای دارد.
فیس بوک در سال 2012 با پرداخت یک میلیارد دلار اینستگرام را خریداری کرد و قصد دارد استفاده تبلیغاتی از آن را گسترش دهد. بر اساس بررسی های موسسه تحقیقاتی eMarketer انتظار می رود درآمد تبلیغاتی اینستگرام در سال 2017 به 2.8 میلیارد دلار افزایش یابد.
فیس بوک در حال حاضر مالک بسیاری از برنامه ها و app های محبوب است که از جمله آنها می توان به WhatsApp با 900 میلیون نفر کاربر اشاره کرد. برنامه مسنجر اختصاصی فیس بوک هم 700 میلیون نفر کاربر دارد.